Ce este Google Hummingbird

Ce este Google Hummingbird

google Hummingbird

Ce este Google Hummingbird si cum va afecta optimizarea SEO?

Pentru cei ce n-au aflat inca, saptamana trecuta, coincidand cu sarbatorirea a 15 ani de activitate, cei de la Google au lansat update-ul Hummingbird. De atunci, s-a observat in comunitatea online a expertilor SEO o isterie si o busculada generala in dorinta de a intelege acest algoritm si a anticipa ce schimbari aduce, pe de-o parte in mecanismul de afisare al rezultatelor Google si pe de alta parte in metodele de optimizare SEO ce vor trebui schimbate.

Deci, ce este algortimul Hummingbird?

Ca sa raspundem intrebarii trebuie sa intelegem motivul. Hummingbird (in traducere, pasarea colibri) a fost creat ca un instrument de precizie si de viteza, lucru deductibil inclusiv din denumirea algoritmului, pasarea colibri fiind pasarea cu cele mai multe batai de aripi pe secunda si avand cea ma mare precizie in a extrage polenul florilor cu care se hraneste. Deci, algortimul are ca scop sa livreze userilor rezultate precise si rapide pentru cautarile lor. Acest algoritm este construit in jurul cautarilor semantice, o fraza din ce in ce mai des intalnita in jur (inclusiv la motorul de cautare Facebook). Asta inseamna ca, algoritmul se axeaza mai mult pe a intelege intentia de cautare a userilor si a se focusa mai putin pe cuvintele cheie continute in frazele de cautare.
Ceea ce face de fapt Google este sa gandeasca motorul de cautare din perspectiva de a intelege propozitii intregi pentru a oferi rezultate mai relevante, in detrimentul rezultatelor bazate pe grupe de cuvinte de pana acum. Pentru asta Google doreste sa returneaze rezultate ce se potrivesc pentru toata fraza de cautare, focusandu-se mai putin pe pagini ce-s pozitionate bine dupa anumite cuvinte cheie. Spre deosebire de Panda si Pinguin ce au venit ca si o completare la algortimul deja existen, algoritmul Hummingbird este o inlocuire totala a algoritmului de search. Acest lucru marcheaza faptul ca algoritmul scris in 2001 a fost schimbat total.

Cum va schimba Hummingbird optimizarea SEO?

Prin introducerea acestui algoritm, Google demonstreaza ca este pregatit pentru a intelege cu adevarat sensul cuvintelor dintr-o cautare sau dintr-o pagina web. Inclusiv acest articol, este inteles in momentul de fata de Google intr-un mod similar precum il intelegeti dumneavoastra, cei ce cititi acum aceste cuvinte. In consecinta, un alt lucru pe care Google il demonstreaza, sau pe care incearca sa-l demonstreze, este ca a devenit mai bun in a intelege paginile web si a le indexa corespunzator, pentru a le servi ulterior ca si rezultate in cautarile din motorul de cautare. Mutarea la cautarile semantice este un pas mare din punctul de vedere Google in lupta cu webspam-ul, acele site-uri sau pagini web cu un continut indoielnic, ce sunt pozitionate 100% artificial si care nu aduc niciun beneficiu sau niciun raspuns celor ce cauta in motorul de cautare.
In ceea ce priveste optimizarea SEO, acum, este mai important ca niciodata sa cream continut ce are ca scop engagement-ul din partea cititorilor si sa lasam pe plan secundar scrierea de continut cu unicul obiectiv de a creste in ranking-urile Google.
Daca scopul dumneavoastra a fost pana acum sa concepeti continut util pentru useri, nu se vor schimba multe lucruri in ceea ce priveste trafficul organic primit de site-ul dumneavoastra. Dar, daca strategia dumneavoasta a fost sa concepeti articole/texte plictisitoare, monotone cu scopul de a manipula motorul de cautare fara a lua in calcul experienta userilor, este momentul sa schimbati abordarea intr-un mod drastic.

Sfaturi si sugestii pentru optimizarea SEO post Hummingbird

Iata cateva sugestii utile pentru viitor pentru a va alinia la noile standarde SEO. Increderea si autoritatea sunt acum REGI! Este important sa deveniti o autoritate in nisa dumneavoastra si sa oferiti raspunsuri si informatii utile userilor pentru orice intrebare legata de cautarile sau intrebarile lor. Creati continut menit sa creeze discutii si conversatii. Observand trendul ascendent al cautarilor de pe device-uri mobile, marea majoritate folosind cautarea vocala, este recomandat sa creati continutul in asa fel incat sa anticipati posibile intrebari sau nelamuriri din nisa dumneavoastra si sa reveniti cu un raspuns relevant si util.
In concluzie, Hummingbird-ul este conceput sa ofere o experienta mai placuta utilizatorilor motoarelor de cautare si a webmasterilor ce creaza continut de calitate. In cazul in care aveti intrebari legate de update-ul Hummingbird sau de optimizarea SEO, va invitam sa folositi pagina de contact.

2018-07-18T16:24:20+00:00