RankBrain este descris ca fiind o tehnologie foarte complexa de semnale de ranking, conform unor informatii date de specialistul Greg Corrado, cercetator la Google.

Faptul ca este considerat unul dintre multiplele semnalele de ranking Google, ne poate induce gandul ca acest nou algoritm nu este foarte important, insa daca analizam mai bine, o sa ne dam seama ca este al treilea cel mai important factor de ranking la nivel global.

Programul RankBrain a fost construit cu ajutorul inteligentei artificiale (AI) de o echipa de ingineri de la Google, iar scopul acestuia este sa prelucreze volumul de cautari zilnice.

Este clar ca singurii care au date importante despre algoritmul dupa care functioneaza RankBrain, le au doar inginerii care l-au conceput, motiv pentru care se preconizeaza ca Optimizarea SEO se afla intr-o perioada de tranzitie destul de importanta.

RankBrain – un factor de ranking important

Desi noul algoritm este privit ca un inlocuitor al lui Hummingbird, specialistii ne spun ca nu este un substituent al acestuia, ci este unul dintre cei mai importanti factori de ranking care il influenteaza.

Despre Hummingbird stim ca are rolul de a acorda ranking-ul paginilor in functie de rezultatele cele mai relevante pentru termenii de search.

RankBrain face acest lucru prin atribuirea termenilor de cautare din Google unor vectori matematici. Majoritatea cuvintelor cheie sunt usor de inteles, insa exista posibilitatea ca programul de inteligenta artificiala sa se incurce la o anumita fraza in cazul in care aceasta nu ii este familiara, RankBrain avand capacitatea de a interpreta logic cuvintele folosite prin asocierea acestora.

In urma unui studiu realizat de echipa de la Google s-a ajuns la concluzia ca dintre cautarile in Google, aproximativ 25% din acestea au fost unice, in momentul de fata acest procent a scazut pana la 15%, insa piata cere aplicarea algoritmului RankBrain pentru a scadea cat mai mult acest procent.

Diferenta dintre RankBrain si celelalte tool-uri.

Poate va intrebati care este diferenta dintre RankBrain si alte tool-uri.

Diferenta este reprezentata de capacitatea acestuia de a invata in continuu, in timp real, in momentul in care ruleaza, pe cand celelalte tool-uri extrag informatii dintr-o baza de date deja existenta.

Acesta este si motivul pentru care Google s-a decis sa investeasca tot mai mult in Inteligenta Artificiala, acum ceva ani RankBrain era numit sistem cognitiv.

In 2013, tehnologia cognitiva a fost utilizata, initial pentru clasificarea atat a textelor cat si a imaginilor.

De-a lungul timpului AI a facut conexiuni intre capitale si tari prin simpla citire a stirilor. Fara sa i se dea instructiuni, algoritmul a facut o lista cu tari similare, iar simultan a asociat capitala fiecarei tari din lista.

Pentru a evidentia diferenta de functionare intre noul si vechiul algoritm, putem introduce un simplu cuvant cheie in search.

De exemplu daca o sa cautam “Basescu” rezultatele pe care o sa ni le returneze Google o sa fie pagini din diverse site-uri de stiri care cuprind acest cuvant cheie “Basescu”, asta in cazul functionarii conform algoritmilor vechi.

In cazul algoritmului RankBrain, rezultatele cuprind pagini care contin si termeni apropiati precum “presedintele Romaniei”, “Traian Basescu”, “sotul Mariei Basescu”.

Cum va afecta traficul RankBrain?

RankBrain este prezentat ca fiind un algoritm foarte destept, motiv pentru care oamenii de marketing preconizeaza ca acesta va afecta traficul, cert este ca daca site-ul tau nu a fost penalizat pana in momentul de fata, este putin probabil sa se intample de acum, deoarece RankBrain este activ inca de la inceputul lui 2016.

Majoritatatea celor care au site-uri, pe langa faptul ca se tem sa fie penalizati, sunt curiosi ce trebuie sa faca astfel incat sa indeplineasca regulile restabilite de RankBrain si sa ramana in continuare bine pozitionati in Google.

Din pacate nu se poate trasa o strategie sigura care ar putea sa te asigure ca nu vei fi penalizat, deoarece pe langa faptul ca este un algoritm foarte nou, RankBrain este o tehnologie care invata in continuu si cel mai probabil isi va readapta metodele de analiza a paginilor web.

Scopul acestui algoritm este sa directioneze utilizatorii catre ceea ce cauta, iar in acest sens se recomanda sa se creeze continut de calitate, informativ si foarte atractiv.

Daca vrei sa fii pregatit pentru orice update Google, apeleaza la serviciile SEO oferite de agentia OptimizarePlus.