Cum ajungi pe prima pagina in Google

Cum ajungi pe prima pagina in Google

prima pagina google

Depinde de cuvintele cheie ce fac obiectul tintei.
Nivelul de costuri si efortul in temeni de timp si experienta difera in functie de cat de „grele” iti sunt cuvintele.
Una este sa te pozitionezi in prima pagina din Google dupa cautarea „pat masina” si alta este sa te pozitionezi dupa „anunturi gratuite”.
Oricare ar fi situatia trebuiesc implicate o serie de servicii seo corect orientate si dimensionate pe masura bugetului de proiect.

Un factor foarte important pentru a ajunge pe prima pagina in Google dupa termenii de cautare selectati este intelegerea implicatiilor proiectului.
Trebuie luata in considerare concureta pentru fiecare cuvant selectat. In functie de istoricul concurentei efortul implicat in cucerirea noilor pozitii poate sa fie mai mare sau mai mic.

Ce inseamna istoricul concurentei?
Acest aspect se refera la varsta rezultatelor indexate de Google. Practic avem site-ul A1.ro care a investit timp de 5 ani in pozitionarea pe prima pagina in Google dupa termenul de cautare „autostrada”. Este chiar pe pozitia 1 in Google din 2008. Astazi in 2013 vrem sa pozitionam site-ul A2.ro in prima pagina din Google dupa aceeasi cautare, „autostrada”. Urmatoarele 9 pozitii din prima pagina au o varsta semnificativa si ele. Au aparut in ultimii 5 ani si sunt pozitionate pe prima pagina inca de acum 4 ani.

Practic trebuie sa recuperam avansul de 5 ani detinut de site-ul A1.ro dar si de celalalte 9 site-uri prezente in prima pagina.

Cum facem un SEO mai bun? Cum ajungem pe prima pagina in Google dupa termenul „autostrada”?

Construim o strategie SEO inteligenta, cu obiective realistice. Fiecare obiectiv reprezentant o faza a proiectului.
Studiem concurenta, tragem concluzii si facem o implementare care sa castige un scor in fata lui Google mai mare decat al concurentei.
Scorul de relevanta nu se poate creste peste noapte. Trebuie sa avem rabdare si sa tinem sub observatie fiecare faza a proiectului.
Concurenta nu doarme, si ei muncesc sa isi mentina sau sa isi imbunatateasca pozitia. Asadar mereu cu un ochi catre concurenta construim un site cu continut mai relevant decat ieri si mai relevant decat continutul indexat al concurentei.
Atentie, continutul concurentei este indexat deja de 4 sau 5 ani.

Trebuie acordata atentie maxima fiecarui element al site-ului precum si al link-urilor externe.
Daca site-ul nostru este nou, avem un posibil dezavantaj din persepectiva posibilelor penalizari ale update-urilor de algoritm Google, Pinguin, Panda, Pinguin 2.0. Atragerea de link-uri nu trebuie facuta brusc si in cantitati mari, pentru a evita catalogarea link-urilor primite ca si ne-naturale.

Pentru a ne atinge obiectivul, trebuie sa stimcum functioneaza motorul de cautare.

Cum functioneaza motorul de cautare Google?

Modul de functionare al motorului de cautare Google nu sunt cunoscute 100% decat persoanelor ce lucreaza in interiorul companiei Google. Noi restul putem doar identifica parti din algoritm in urma testelor efectuate si experientei acumulate in pozitionarea site-urilor web in motoarele de cautare de-a lungul anilor.

Ce stim cu siguranta este ca trebuiesc urmate recomandarile din Google Guidelines. In SEO nu exista scurtaturi.
Ierarhia de ordonare a rezultatelor cautarii are la baza algoritmi de evaluare matematica.
Avem 3 elemente foarte importante de care sa tinem cont cand vorbim de optimizarea website-ului.

1. Web crawler. Mai pe romaneste robotelul Google. Are sarcina principala de a citi continutul site-urilor din baza de date. Paginile noi sunt adaugate in baza de date, iar web crawler-ul catalogeaza continutul in functie de relevanta sa. Baza de date creste continuu iar robotelul revine asupra rezultatelor cautand noi link-uri si schimbari in relevanta continutului.

Robotelul Google se hraneste cu continut proaspat si unic. Putem spune ca este ca un omulet, care are nevoie de hrana proaspata si oameni cu idei unice care il inspira si il ajuta sa fie mai bun si mai fericit. Daca robotelul este fericit cu un anumit tip de continut, va fi mai mult decat bucuros sa arate acel continut cat mai multor persoane prin pozitionarea cat mai sus in rezultatele Google.

2. Index-ul Google. Indexul Google detine toate informatiile citite de crawler-ul web. Cand un site se modifica, index-ul este actualizat cu noile informatii. Baza de date cu informatii indexate este in continua crestere.

3. Motorul de cautare. Acesta este responsabil cu cautarea in baza de date si afisarea rezultatelor. Acesta trece prin indexul bazei de date de fiecare data cand o cautare este efectuata. Motorul de cautare este sustinut de un algoritm care afiseaza rezultatele in functie de relevanta acestora la momentul cautarii.
Ierarhia rezultatelor afisate este determinata scorul de relevanta calculat de algorim in momentul cautarii.

Scopul principal al motorului de cautare este livrarea unor rezultate relevante cautarii efectuate. In acest sens algoritmul motorului de cautare este in permanenta dezvoltare si rafinare. Comportamentul nostru ca utilizatori determina schimbari ale definitiei de relevanta, acest lucru fiind principalul trigger de continua optimizare a rezultatelor livrate de Google.

In concluzie, viata noastra fiind dinamica, comportamentul utilizatorilor fiind in continua schimbare, relevanta continutului web este intr-o continua reevaluare.
Procesul de optimizare trebuie sa fie continuu.

Re evaluarea urmatoarelor elemente este obligatorie pentru a ramane sau pentru a ajunge pe prima pagina in Google:

  • optimizare structura site (link-uri corect scrise)
  • optimizare continut text (continut text original)
  • optimizare link-uri externe (nu neaparat volumul link-urilor ci mai ales calitatea si relevanta cu nisa in care activeaza site-ul)
  • optimizarea descrierii scurte a paginilor
  • optimizarea titlurilor paginilor
  • popularitatea in mediul social (prezenta in blog-uri, Facebook, Twitter, Google + etc.).

Deci cam asta este tot ce ar trebui luat in considerare pentru o buna pozitionare in prima pagina Google.
Asadar, toate aceste detalii conduc catre costuri. Bani, timp, energie fizica, mentala.

Merita sa faci eforturi in directia SEO pentru expresia „autostrada”?

Despre ROI-ul SEO vorbim intr-un alt articol.

2018-07-13T12:21:51+00:00