Dictionar SEO

Dictionar SEO
Dictionar SEO 2018-05-22T11:37:17+00:00

A B C D G I K L M N O P R S T U

ALEXA:  serviciu de masurare al traficului de pe website

Algoritm de cautare: formula complexa utilizata de motoarele de cautare pentru a gasi rezultatele cu cea mai mare relevanta

ALT: atribut al tag-ului img, ce reprezinta textul alternativ asociat imaginii, vizibil cand este plasat mouse-ul peste imagine sau cand imaginea nu poate fi incarcata

Audit SEO: procedura de examinare a unui site pentru a stabilii daca are respecta normele algoritmilor de cautare utilizati de motoarele de cautare

 

Backlink:  link ce face directarea de pe un site spre alt site

Black hat: tehnica de optimizare ce nu respecta regulile motoarelor de cautare, si care poate aduce penalizari majore din partea motorului de cautare pentru site-ul in cauza

Breadcrumbs: forma navigare prin site, unde pozitia actuala este indicata prin lista ierarhica a paginilor, pana la prima pagina

Broken links: link-uri ce deschid o pagina ce contine erori. De regula returneaza mesajul “404 error not found”

 

Captcha: o imagine ce contine un cod format din cifre si litere, destinat introducerii de catre utilizatorii umani, pentru a nu permite trimiterile automate. Aceasta metoda incearca sa faca diferenta intre utilizatorii umani si software.

Cloacking: este o tehnica de tip “Black Hat” prin care continutul prezentat motoarelor de cautare difera fata de cel prezentat vizitatorilor.

CPC: costul unui click (cost per click), suma platita pentru fiecare click pe banner-ul sau link-ul pentru care s-a realizat operatiunea Google AdWords

CTR: Click Trough Ratio, reprezinta un raport dintre numarul de afisari ale reclamei si numarul de accesari al acesteia

Crawler: software utilizat de motoarele de cautare pentru a realiza indexarea continutului unui site. Mai este numit si spider sau bot

Cuvant-cheie: Keyword, reprezinta un cuvant sau o insiruire de cuvinte cu relevanta pentru site si pentru care se realizeaza procesul de SEO

 

Description Tag: metatag prezent in sectiunea Header a site-urilor, si in care este completata descrierea site-rilor. Continutul acestui metatag va fi afisat de catre motorul de cautare, sub titlul site-ului, in lista cu rezultatele cautarii.

Director Web: aplicatie web ce contine o lista cu site-uri, clasificata in diferite categorii si care ofera backlink catre acestea.

Doorway page: pagina a site-ului, realizata doar pentru motoarele de cautare. Aceasta pagina nu este vizibila pentru utilizatori, acestea fiind redirectati spre alta pagina. Este o metoda specifica “Black Hat”.

Duplicate content: pagini web cu aproape acelasi continut, ce pot fi penalizate de motoarele de cautare.

Dynamic content: continut dinamic, pagina web ce isi genereaza dinamic continutul.

 

Googlebot: este crawler-ul motorului de cautare Google.

 

IBL:Inbound Links, reprezinta link-uri aflate pe alte site-uri, spre site-ul la care facem referire.

 

Keyword: cuvant-cheie pentru care se face optimizarea paginii.

Keyword Cannibalization: optimizarea tuturor paginilor unui site pentru acelasi cuvant cheie, efectul fiind scaderea relevantei paginilor, deoarece acestea concureaza intre ele.

Keyword Density: densitatea cuvintelor cheie in continutul site-ului. Reprezinta un criteriu de indexare al site-ului: un site cu densitate prea mare este suspect de spam in timp ce un site cu densitate prea mica nu  este considerat relevant.

Keywords Tag: metatag prezent in sectiunea Header a site-ului, in care sunt introduse cuvintele cu relevanta pentru pagina.

 

Link farm: site-uri ce au ca scop schimbul de link-uri pentru a creste popularitatea altor site-uri

Link popularity: popularitatea unui site masurata prin numarul si calitatea link-urilor ce vin dinspre alte site-uri

 

Motor de cautare: aplicatie web utilizata pentru a gasi site-uri ce contin informatii necesare. Cautarea acestor site-uri se face dupa anumite cuvinte cheie, utilizate de algoritmul de cautare implementat in cadrul acelui motor.

 

Natural Search Results: rezultatele afisate de motoarele de cautare, ce nu sunt sponsorizate.

Nofollow: comanda html cu rolul de  impiedica robotul motorului de cautare sa urmareasca link-ul(in cazul in care este plasat in structura link-ului) sau de a indexa o pagina.

 

Off-page: optimizare pentru motorul de cautare din punct de vedere al elementelor ce nu au legatura cu pagina propriu-zisa. Principalul mijloc de optimizare off-page este inscrierea in directoarele web, pentru a creste nivelul de link popularity

On-page: optimizare pentru motorul de cautare a unei pagini la nivel de cod sursa si continut.

Outbound Link: link de pe site-ul personal spre alt site

 

Page views: numarul de vizualizari ale paginii respective

Pagerank: o formula de analiza a link-urilor dezvoltata de Google pentru a masura popularitatea unui website. Utilizeaza un sistem de notare intre 0 si 10.

PPC: Pay per click, o metoda de promovare online, specifica Google AdWords. Un link spre site-ul pentru care se realizeaza campania este afisate pe diferite site-uri din reteaua Google, iar cand un utilizator acceseaza acest link se achita o anumita suma.

Paid Inclusion: Inscrieri platite. Unele directoare web percep o taxa pentru inscrierea site-ului

 

Reciprocal link: link reciproc, obtinut prin schimbul de link-uri intre doua site-uri. Pot ajuta la cresterea pagerank-ului.

Redirect: metoda utilizata pentru a schimba adresa unei pagini sau in cazul implementarii unui doorway

Robots.txt: un fisier al site-ului in care sunt introduse instructiuni pentru motoarele de cautare legate de ce pagini trebuie indexate.

 

SEM: Search Engine Marketing, metode de promovare a unui site, ce include SEO si pay-per-click

SEO: Search Engine Optimization, actiune efectuata pentru a obtine o indexare cat mai buna a site-ului de catre motoarele de optimizare. Are doua componente importante: optimizare off-page si optimizare onpage

SERP: Search Engine Result Page, reprezinta pagina pe care sunt afisate rezultatele cautarii efectuate de motorul de cautare

Sitemap: fisier in care se gasesc adresele URL ale paginilor site-ului. Acest fisier este utilizat pentru a facilita indexarea paginilor site-ului.

Spider: sinonim cu crawler, robot utilizat de motoarele de cautare pentru indexarea site-urilor

Stop Word: cuvinte ignorate de motoarele de cautare, deoarece sunt prea comune.

 

Tagurile H1 – H6: sunt elemente de cod HTML importante pentru etapa de optimizare on site

Title Tag: metatag prezent in sectiunea Header a site-ului, in care este introdus titlul paginilor web.

 

Unique visitor : vizitator unic al site-ului. Serverul inregistreaza adresa IP a vizitatorului si va calcula numarul de vizitatori ca numarul adreselor IP distincte care viziteaza site-ul.

URL: Universal Resource Locator, reprezinta adresa website-ului, fiind o adresa unica pe internet.