Ghid de optimizare SEO pentru motoarele de cautare – partea III – Optimizare on-page

Ghid de optimizare SEO pentru motoarele de cautare – partea III – Optimizare on-page

seo on page

Asa cum v-am prezentat in articolul precedent prima etapa a procesului de optimizare site pentru motoarele de cautare este etapa de analiza a site-ului.

Un aspect foarte important in SEO este reprezentat de alegerea cuvintelor cheie. Daca nu sunt alese cuvinte cheie potrivite (ca trafic si relevanta), proiectul de optimizare al site-ului nu va avea rezultatele scontate.

Dupa stabilirea cuvintelor cheie pentru care se realizeaza procesul de optimizare , are loc etapa de optimizare on page. Este a doua etapa din cadrul procesului de optimizare SEO. Rolul acestei etape este de a creste relevanta site-ului la cautarile ce au loc in Google.

Optimizarea on page se realizeaza la nivel de continut metataguri, structura body, si  la nivel de continut site astfel incat acesta sa fie indexat pe o pozitie cat mai buna de catre Google. Informatia continuta de site este foarte importanta pentru motorul de cautare (in cazul in care pagina contine prea putina sau prea multa informatie apar probleme privind indexarea).

Optimizarea codului sursa

Paginile HTML si CSS-urile site-ului nu trebuie sa contina erori, deoarece paginile cu erori sunt penalizate de motoarele de cautare. Este recomandat ca pe paginile site-ului sa nu existe un numar ridicat de elemente cu continut activ.

Cateva actiuni care trebuie bifate in cadrul procesului de optimizarea a codului sursa:

  1. Link-urile sa aiba atributul TITLE
  2. Imaginile sa aiba atributul ALT
  3. cuvantul cheie trebuie sa se regaseasca in URL
  4. metatagurile Title si Description trebuie sa contina cuvantul cheie
  5. apelarea paginilor prin link-uri directe nu prin intermendiul meniurilor construite 100% cu tehnologii Flash sau Javascript.

Cele mai frecvente greseli facute la optimizarea codului sursa

Factori ce influenteaza negativ indexarea paginii:

  1.  supraoptimizarea metatagurilor – in cazul in care cuvantul cheie este utilizat prea des in cadrul metagurilor, Google va considera spam, si va depuncta pagina
  2. pagini ce contin frame-uri – incarcarea mai multor frame-uri are efecte negative asupra modului in care este vazuta pagina respectiva de motoarele de cautare

Fiveplus realizeaza o analiza a site-ului pentru a determina daca HTML-ul sau CSS-ul contin erori si daca da, cum pot fi eliminate.

Acordam o atentie sporita corectitudinii codului sursa al paginii si incercam evitarea utilizarii frame-urilor si limitarea de elemente cu continut activ pentru a mentine paginile la dimensiuni rezonabile.

Optimizarea continutului site-ului web

Optimizarea textului din Body-ul paginii, cateva actiuni care trebuie bifate:

  1. Utilizarea tag-urilor H1-H6
  2. Formatari ale continutului
  3. Crearea unei densitati a cuvantului cheie

Alte reguli on page:

  1. sa nu existe foarte multe link-uri intr-o pagina
  2. toate link-urile externe sa fie valide
  3. pagina nu trebuie sa aiba o dimensiune prea mare

Cele mai frecvente greseli facute la optimizarea continutului

Factori ce influenteaza negativ indexarea paginii:

  1. supraoptimizarea continutului site-ului – in cazul in care cuvantul cheie este utilizat prea des, Google va considera spam, si va depuncta pagina
  2. link-uri spre site-uri penalizate de Google – site-urile cu link spre site-uri suspecte vor deveni la randul lor suspecte
  3. continut duplicat (copierea textului de pe alt site) – este penalizat de Google prin depunctare sau chiar excluderea din indexari
  4. densitatea prea mica a cuvantului cheie in interiorul textului – in acest caz pagina nu va fi considerata ca fiind relevanta pentru cuvantul cheie respectiv si in consecinta nu va avea o indexare buna
  5. existenta textului ascuns – Google penalizeaza toate site-urile ce contin text ascuns, iar in cazul in care acesta reprezinta un procent important din textul existent pe site exista sansa unei penalizari importante

Fiveplus efectueaza o analiza a continutului paginii pentru a verifica dimensiunea paginii, numarul de link-uri si validitatea acestora. Punem accent pe aceasta analiza pentru ca am avut clienti al caror site fusese optimizat deja, dar acest aspect al validitatii link-urilor a fost ignorat, rezultatul fiind penalizarea de catre Google a site-ului. Penalizarea a fost eliminata doar dupa ce am corectat sau eliminat link-urile ce nu erau valide.

Recomandam pastrarea dimensiunii paginilor in limite acceptabile pentru a nu obtine timpi de incarcare al acestora foarte mari si sa nu afecteze indexarea lor in Google. Fiveplus creaza o densitate a cuvantului cheie in limitele recomandate de motorul de cautare Google. De asemenea se evita existenta continutului duplicat, pentru a evita orice penalizare din partea Google.

Abordarea SEO Fiveplus este aceea a unui serviciu de optimizare white-hat, care respecta regulile motoarelor de cautare si de aceea nu utilizam tehnicile specifice unei optimizari black-hat: text ascuns, supraoptimizarea continutului site-ului, doorway pages.

2018-07-13T11:54:47+00:00