Cresterea concurentei in mediul online ne oblige sa aducem, tot timpul, ceva nou site-urilor, sa ne diferentiem de competitori, aplicand tehnici SEO clasice, precum optimizarea arhitecturala (meta tag-uri, rescrieri de url – uri, sitemap, etc) sau dezvoltarea de continut pe structura SEO.

Optimizarea on site poate fi usor identificata de catre un competitor si usor copiata, intrucat toate informatiile sunt vizibile in codul sursa al site-ului si in front-ul acestuia. De accea, accentul se pune si pe linkingul extern, transformat in ultima perioada intr-un avantaj concurential.

Linkingul este important din mai multe motive precum:

    1. Nu este vizibil direct in site, astfel nu poate fi usor identificat de concurenta. In general, un specialist SEO, care utilizeaza anumite tool-uri, poate contura profilul de backlink-uri al unui site concurent, in vederea stabilirii unui plan de link building similar;
    2. Pentru a dezvolta un profil de linking nu ai nevoie doar de surse, ci si de creativitate in redactarea de continut de calitate;
    3. Este recomandat de catre Google.

Optimizarea site-ului la nivel on site este in stransa legatura cu optimizarea off site, fiind considerate componente esentiale in conturarea de strategii SEO performante. Linkingul poate fi considerat nu doar o actiune de imbunatatire a clasarii unui site, ci si o actiune de crestere a traficului targhetat. Un link bine plasat starneste interesul, incita la actiune si contribuie la cresterea numarului de vizite

Backlink-urile si notorietatea

Backlink-urile influenteaza, in mod automat, notorietatea si reputatia unui site in mediul virtual. Putem afirma, cu certitudine si in cunostinta de cauza, ca linkingul extern este tehnica cea mai buna de asigurare a unei reputatii web pozitive.

Linkingul pozitiv (continut pozitiv): review-uri de site, recomandari de site, articole, communicate, texte informative, content marketing de calitate.

Linking negativ (continut negativ): recenzii negative; plangeri postate pe forumuri si bloguri de catre diversi utilizatori; asocierea cu texte fara coerenta sau pline de greseli gramaticale; prezenta unui link pe un site cu continut ilicit (site-uri destinate adultilor, site-uri de jocuri de noroc, site-uri care promoveaza mesaje extremiste); link-uri pe pagini virusate; link-uri vizibil spam; comentarii negative in diverse site-uri.

Tehnici pozitive de linking

Exista o multime de modalitati de a face linking, fiecare cu plusurile si minusurile ei. Cateva modalitati de linking extern sunt: inscrierile in directoare web, prezenta in directoare de firme si adrese locale, parteneriatele comerciale, comunicatele de presa si articolele de presa, comentariile in bloguri si forumuri, link wheel-ul, linkbaiting-ul (tehnica complexa de linking care asigura o generare naturala de link-uri).

Dezvolta un blog pentru afacerea ta

Blog-urile sunt o buna sursa de comunicare pentru a transmite mesaje in mod profesional despre o afacere, cu conditia sa fie actualizate in mod regulat.

Un blog poate fi un loc bun pentru schimbul de link-uri, numai ca link-urile trebuie limitate. Trebuie privilegiate site-urile cu tematica apropiata (publicitate contextuala).  Pentru crearea unui blog, trebuie sa avem o interfata grafica si un

continut de calitate, astfel ca blogul sa determine internautii sa revina in mod regulat pentru a citi noutatile. Este, de asemenea, indicat sa ne alegem un ton relaxat in exprimare, pentru ca un blog este ca un jurnal personal, chiar daca este utilizat in sfera de business.