Se pregateste lansarea ultimului update de la Google – Penguin 4.0

Se pregateste lansarea ultimului update de la Google – Penguin 4.0

In cazul in care actualizarile de la Google ar fi comparate cu uragane, Penguin ar fi uraganul Patricia.
Este de departe cea mai ampla actualizare si probabil, va fi foarte greu de recuperat, daca site-ul va fi penalizat.
Primul Penguin care a fost lansat in 2012, a facut legaturi neobisnuite, iar site-urile care au avut “Scheme de link-uri” ciudate (spam) au fost penalizate, motiv pentru care, dupa acest update s-a schimbat complet si optimizare SEO Off-Page.

In momentul de fata Penguin 4.0, pe langa faptul ca utilizeaza un mecanism pentru detectarea link-urilor nenaturale, spammy, destul de avansat, acest algoritm va fi aplicat in timp real.

Lansarea acestui algoritm, initial, a fost planificata pentru inceputul lui 2016, dar se pare ca ultima actualizare a avut nevoie de mai mult timp, pentru mai multe teste.

crafty-penguin

Deoarece in ultimul an nu a mai avut loc nicio actualizare de la Google, sa va astepati ca noul algoritm sa apara cat mai curand.

Recomandarea este sa verifici daca site-ul este in siguranta, mai bine verifici daca site-ul are un profil de link-uri curat decat sa fie penalizat.

Exista pasi pe care ai putea sa-i urmezi pentru a verifica daca site-ul tau indeplineste toate criteriile noului algoritm Penguin.

Puteti sa folositi urmatoarele instrumente: Google Search Console, SEO PowerSuite.

Cu ajutorul instrumentelor de la SEO PowerSuite (Spyglass, LinkAssistent) poti verifica 1100 de link-uri (versiune gratuita), pentru o analiza unui numar de link-uri nelimitate, vei avea nevoie de licenta.

Ce trebuie sa faci in momentul in care vrei sa-ti evaluezi profilul de link-uri?

Obtineti o lista completa de link-uri si referrings domains.

Instrumentele de la SEO PowerSuite te pot ajuta sa obtii aceasta lista completa de backlink-uri.

Asigura-te ca toate link-urile sunt dofollow.

SEO SpyGlass are capacitatea de a vizita fiecare pagina a site-ului si iti spune daca link-urile sunt corecte si live.

Indentifica link-urile de calitate slaba.

off_page_seo-480x419

Pentru identificarea link-urilor de calitate slaba, poti folosi tot SEO SpyGlass, acest instrument are o functie care arata link-urile cu risc de penalizare.

Pentru o identifica link-urile cu risc de penalizare, instrumentul vizeaza multi parametrii pe care ii urmaresti si algoritmul Google (indexarea in Google, varsta domeniului, numarul de link-uri inactive, unicitatea IP-ului).

La nivel de link-uri urmareste daca sunt sitewide si daca au text ancora unic.

Solutia cea mai buna este sa se realizeze o analiza a link-ului domenului.

A se vedea daca link-urile riscante aduc trafic

Inainte de a elimina link-urile spammy, sa se verifice daca aceste link-uri aduc trafic. Exista posibilitatea acesta sa fie o sursa mare de trafic, chiar daca Google il vede ca fiind un link nenatural.

In cazul in care ati gasit link-uri spammy si vreti sa scapati de ele, cea mai buna solutie este sa apelezi la webmasteri.

home-seo

Daca nu gasiti datele de contact ale webmasterilor sau nu ai primit niciun raspuns de la ei, in acest caz un instrument este foarte util.

SEO SpyGlass poate genera fisierele de care ai nevoie si formatarea va fi realizata foarte usor.
Identificarea si altor puncte slabe ale profilului tau de link-uri.

Mentinerea unui profil de link-uri cat mai curat.

Eliminarea link-urilor cu risc de penalizare este o activitatea care necesita destul de mult timp, insa metinerea unui profil de link-uri, curat necesita doar atentie.

2018-07-13T12:57:36+00:00