Optimizarea SEO poate fi un proces foarte greu pentru cei care nu s-au mai . Regulile se schimba in mod constant, iar asta determina oamenii sa se lupte pentru gasirea celor mai bune tehnici “noi” pentru a construi strategii SEO eficiente. Chiar si cu cele mai bune instrumente SEO, obtinerea rank-ului pare un proces foarte greu de realizat.

Daca te incadrezi in categoria oamenilor care nu pot intelege care este rolul serviciului SEO in promovarea online, nu trebuie sa te ingrijorezi. O sa-ti prezentam o strategie relaltiv simpla, eficienta si inteligenta.

Inainte sa te poti folosi de aceasta abordare, totusi, trebuie sa inveti de unul singur lucrurile de baza. Fundatia oricarei campanii SEO este construita pe scopurile brandului, pe targetul de audienta si pe canalele sociale de care poti profita.

Dupa ce ai identificat toti acesti factori, poti incepe o strategie SEO inteligenta. Daca pregatirile sunt complete, trebuie sa incepi sa muncesti intens folosind urmatoarele 5 puncte care sa te ajute in Strategia ta SEO.

1. Usability este un element prioritar

internet marketing

Site-ul tau este casa ta digitala. Aici vrei sa-ti indrepti toti consumatorii. Din acest motiv, experienta user-ului este foarte importanta in efortul SEO. Google vrea sa ofere cel mai bun UX posibil si vor sa vada acelasi lucru si de la site-urile pe care le pun in rank. Un site pe care utilizatorii il parasesc dupa prima interactiune reprezinta un semnal pentru Google, iar acesta va trata pozitionarea site-ului ca atare.

Sa lamurim un lucru: O experienta placuta pentru utilizator nu inseamna un site frumos, inseamna un site functional. Desi designul este important, nu este la fel de crucial precum performanta site-ului.

Daca faci prezentari clare, curate si concentrate spre a indruma vizitatorul spre urmatorul pas din calatoria lui, vei reusi sa mentii vizitatorii interesati pe o perioada mai lunga de timp, iar asta imbunatateste SEO.

Cand faci structura unui site, asigura-te ca un numar cat mai mare de elemente determina imbunatatirea scopului principal al companiei tale.

Desigur, sunt necesari mai multi pasi pentru a imbunatati site-ul tau din punct de vedere SEO, cum ar fi Optimizarea Imaginilor, obtinerea de inbound links si cercetarea cuvintellor cheie. Asta ne aduce spre urmatorul punct.

2. Diferite tipuri de cuvinte cheie

analiza de cuvinte cheie

Cercetarea cuvintelor cheie reprezinta piatra de temelie in SEO. Trebuie sa tintesti cuvintele cheie potrivite pentru a ajunge la audienta dorita. Chiar daca anumite cuvinte cheie, precum cele lungi, au castigat popularitate in ultimul timp, trebuie sa intelegi lucrurile intr-un mod mult mai profund de atat.

Cunvintele cheie care definesc site-ul tau sunt fraze pe care utilizatorii le folosesc in cautari atunci cand vor sa descrie un business. Aceste cuvinte cheie sunt foarte generale si este foarte greu sa obtii pozitionare buna pentru ele, dar totusi, ele joaca un rol cheie in strategia cuvintelor cheie. Aceste fraze trebuie plasate in tot contentul site-ului tau.

Cunvintele cheie de produs aprofundeaza mai mult zona de nisa. Acesti termeni caracterizeaza “marfa” pe care site-ul tau o ofera. Pentru a te folosi de aceste cuvinte cheie intr-un mod cat mai eficient, trebuie sa fie cat mai specifice posibil. Daca brand-ul tau vinde incaltaminte, atunci cuvintele cheie pe care trebuie sa le folosesti sunt Nike, Adidas, New Balance, etc.

Cuvinte cheie GEO Targeting sunt de nelipsit pentru o afacere SEO locala. Acesti termeni sunt despre locatie si il ajuta pe Google sau alte motoare de cautare sa identifice locatia afacerii tale, care poate fi distribuita apoi utilizatorilor. Cunvintele cheie GEO Targeting sunt extrem de importante deoarece asa cum si Google a zis “50% din cosumatorii care au efectuat o cautare prin smartphone a locatiei unui business, au vizitat acel loc in urmatoarele 24 de ore.”

Desi aceasta tactica va necesita timp pentru a obtine rezultate, o cale excelenta de a obtine informatii relevante prin cuvintele cheie este sa implementezi un feature de cautare vocala in site-ul tau.

3. HTTPS – un nou factor de ranking important

Google considera ca este foarte importanta securitatea userilor.

URL-uri HTTPS ofera o experienta mult mai sigura pentru vizitatorii site-ului in comparatie cu HTTP. De fapt, “S” din HTTPS vine de la Securitate.

Google chiar a dezvoltat un semnal de ranking pentru HTTPS in Algoritmii lui. Backlinko, un serviciu de training SEO, a condus un experiment care a cuprins mai mult de un milllion de rezultate ale cautarilor Google si a descoperit ca “exista o stransa corelatie intre ranking-ul pe prima pagina Google si HTTPS”.

Mai mult decat atat, Gary Illyes, un Webmaster Trends Analyst de la Google, a trimis un tweet in 2015 in care a declarat ca “daca lucrezi in SEO si recomanzi impotriva HTPPS, gresesti si ar trebui sa te simti prost.”

4. Sustine Schema.org

Schema.org reprezinta un un fel specific de data structurata care il ajuta pe Google si alte motoare de cautare sa returneze rezultate mai informative catre useri. Adaugand Schema.org in site-ul tau va ajuta la imbunatatirea snippets-urilor folosite pentru site-ul tau in SERP si va spune motoarelor de cautare unde se afla review-urile tale, unde sunt localizate video-urile, care este nisa companiei tale si multe altele.

Desi Schema.org nu este in present un semnal de ranking, Google a declarat ca in viitor s-ar putea sa devina. John Mueller, un Webmaster Trends Analyst de la Google a declarat ca “in timp, cred ca este ceva ce va fi folosit pentru ranking-uri.”

5. Creeaza content

content marketing

Probabil te-ai saturat sa auzi despre marketingul contentului, dar merita repetat.

Contentul joaca un rol urias in SEO, iar acesta trebuie creat in mod constant si centrat pe cuvintele cheie pentru care vrei sa obtii ranking bun. Dar asta nu inseamna ca acel content nu trebuie sa fie util pentru useri. Dezvoltarea de content util de care ciititorii se vor bucura este  scopul acestui “joc”.

Contentul nu contribuie doar in strategia SEO, dar este capabil sa obtina ranking de unul singur, astfel devenind de doua ori eficient. In plus, postarile constante de content determina intoarcerea botilor de crawl pe site-ul tau aratand ca site-ul tau este activ; un alt factor care contribuie la imbunatatirea SEO.

SEO poate fi greu in unele moment, dar tacticile de mai sus nu sunt complicate si ofera beneficii masive. Daca vrei ca site-ul tau sa reziste in mediul online, SEO reprezinta o practica necesara pentru a aduce cunoastere brandului tau.

Te-am convins sa incerci si tu una dintre aceste strategii, dar nu stii de unde sa incepi? Poti incepe prin a solicita un audit SEO gratuit pentru a avea un punct de plecare.