Alegerea cuvintelor cheie este o etapa cheie a procesului de optimizare SEO. O eroare in aceasta etapa poate avea consecinte importante: bounce rate mare, trafic redus, sau trafic mare, dar lipsit de relevanta pentru site.

Cum sa alegi cuvinte cheie?

In primul rand trebuie cunoscut continutul site-ului pentru care se realizeaza procesul de SEO. Cuvintele pentru care se realizeaza studiul trebuie sa aiba relevanta pentru site.

In general, trebuie alese diferite combinatii ale cuvintelor cheie (singular, plural) pentru a gasi cuvantul cu cea mai mare rata de cautare. Diferentele de cautare intre aceste forme ale cuvintelor pot atinge valori importante.

Gasirea cuvintelor cheie:

  1. alegerea unor cuvinte cheie ce se gasesc in contintul site-ului si sunt relevante pentru acesta
  2. utilizarea sugestiilor Google
  3. Google Related Searches

sugestii google cautare optimizare seo

In exemplul de mai sus, avem sugestiile Google pentru cuvantul cheie “optimizare seo”. Acest luru inseamna ca oferind servicii de optimizare SEO, ne putem folosi si de celelalte cuvinte sugerate de Google, pentru ca acestea sunt unele dintre cele mai folosite in momentul in care utilizatorii executa cautari.

Tipuri de cautari

Au fost identificate trei tipuri de cautari efectuate de catre utilizatori:

  1. cautare pe baza de interes: se utilizeaza cautari pe baza de cuvinte cheie pentru a obtine informatii despre produse
  2. cautare pe baza de documentare: se utilizeaza cuvinte-cheie ce contin detalieri ale cuvintelor cheie generale, pentru rafinarea cautarilor
  3. cautare pentru cumparare: se utilizeaza cuvinte-cheie exacte, care o ofera o descriere exacta a produsului

Capcanele cuvintelor cheie

Trebuie evitata capcana cuvintelor cheie generale, cuvinte ce au un volum de cautare ridicat, dar care nu ofera o rata de conversie a traficului in potentiali clienti.

Pentru cuvintele cheie generale exista o concurenta foarte ridicata, iar resursele investite (efort, bani si timp) in optimizarea unui site pentru un astfel de cuvant cheie nu se justifica prin rezultatele obtinute.

OptimizarePlus recomanda alegerea cuvintelor care aduc cei mai multi potentiali clienti (persoane interesate de continutul site-ului) si nu cuvintele ce aduc cel mai mare trafic, dar doar vizitatori accidentali (vizitatori ce nu sunt interesati de fapt de continutul site-ului).

Mai exista inca o capcana legata de cuvintele-cheie: keyword cannibalization. Ce reprezinta keyword cannibalization si cum se poate ajunge la aceasta situatie?

Keyword cannibalization este situatia in care mai multe pagini ale aceluiasi site sunt optimizate pentru acelasi cuvant cheie. In acest caz, motorul de cautare nu va mai considera site-ul relevant pentru acel cuvant cheie, deoarece paginile se afla in concurenta, relevanta acestora la cautare se va dilua.

Link-uri externe se impart intre paginile site-ului. Problema apare de obicei in cazul paginilor ce sunt generate automat, iar titlurile paginilor contin cuvantul cheie. Solutia de evitare a acestei situatii este de a optimiza pentru un cuvant cheie doar anumite pagini.

Abordarea Fiveplus, in vederea eliminarii acestei probleme, este de a optimiza fiecare pagina pentru un anumit cuvant cheie. Solutia noastra este evitarea generarii automate a continutului paginilor web si editarea individuala a metatag-ului Title.

Alegerea cuvintelor cheie potrivite

Dupa ce a fost realizata o lista a cuvintelor cheie relevante pentru site trebuie sa fie realizata o analiza de trafic pentru aceste cuvinte-cheie.

Se aleg pentru optimizarea site-ului doar cuvintele cheie ce au un numar de cautari ce ne poate oferi un trafic bun.

Un alt aspect important in alegerea unui cuvant cheie este nivelul competitiei pentru acel cuvant cheie.

Daca exista o competie prea puternica, este posibil sa nu existe  resursele necesare pentru o plasare in primele rezultate Google.

Un nivel de concurenta ridicat inseamna eforturi de optimizare mai mari. De aceea este important ca orice cuvant cheie ales sa aiba relevanta pentru site.

Daca alegem un cuvant cheie ce aduce trafic bun si care are un nivel de concurenta ridicat, dar nu este relevant pentru continutul site-ului, vom avea un nivel foarte mare de trafic accidental (utilizatori ce ajung pe site-ul respectiv din intamplare).

Utilizatorii ce viziteaza site-ul accidental, si care nu sunt interesati de continutul real al site-ului, nu intra in categoria potentialilor clienti.

OptimizarePlus ofera mai multe servicii SEO, inclusiv un raport de analiza al cuvintelor cheie si ofera consultanta in vederea alegerii unor cuvinte cheie adecvate.

Daca ai nevoie de un research de cuvinte cheie si o optimizare SEO pentru cuvintele cheie respective, dar nu stii de unde sa incepi, poti opta pentru un audit SEO, care sa te ajute sa iti dai seama care este situatia cuvintelor cheie din website-ul tau, pentru a avea un punct de plecare in domeniul promovarii.