Orice campanie de promovare online are ca scop atragerea unui numar cat mai mare de vizitatori targhetati intr-un site.

Este suficient sa avem vizitatori in site? Simpla inregistrare de vizite nu este obiectivul final al unei strategii de optimizare a unui site. Pastrarea vizitatorilor in site si generarea de conversii reprezinta targhetul final al unei campanii de promovare.

Cum putem reduce rata de adandon dintr-un site? Prin servicii SEO de difuzare de continut de calitate care sa satisfaca o nevoie imediata sau viitoare a vizitatorilor nostri.

Reguli de baza pentru o strategie SEO performanta

  • Publicarea de continut unic (text insotit de imagini explicative, call2action) = Zero continut duplicat publicat
  • Personalizarea valorilor inscrise in campurile dedicate (title si meta description)
  • Dezvoltarea linkingului intern (cu anchor texte relevante)
  • Castigare de backlink-uri de calitate (din site-uri de calitate, care au cu notorietate web)
  • Castigarea de backlink-uri editorial (din comunicate de presa, articole de reclama) 
  • Castigarea de semnale sociale (link-uri via social media: Facebook, Google+, Twitter) 
  • Castigarea de review-uri, comentarii pozitive care sa contribuie la dezvoltarea branding-ului (crearea unei experiente extraordinare pentru vizitatori)

Aspecte care diferentiaza o strategie SEO performanta de una neprofitabila

Baza oricarei actiuni SEO o reprezinta continutul. Planificarea, redactarea (executia) si promovarea unui continut relevant sunt actiuni esentiale care conduc la inregistrarea de succes in online.

1. Intr-o strategie SEO continutul trebuie sa fie prioritatea, nu expresiile cheie

content marketing

In promovarea SEO a unui site, tendinta este de a exagera cu tehnicile SEO. Nu trebuie sa ne axam strict pe optimizarea on page utilizand fortat expresiile cheie de interes pentru domeniul nostru de activitate. Calitatea SEO a unei pagini este data de continutul persuasiv, care raspunde unei nevoi a vizitatorului si care il incita la actiune, il influenteaza in luarea unei decizii (achizitie, crearea unui cont, inscriere intr-o baza de date sau comunitate web).

Pentru a inregistra o rata de conversie optima, continutul publicat trebuie sa fie atragator, sa genereze awareness, sa fie promovat automat de catre cei care il citesc. Astfel, creste autoritatea site-ului si clasarea unui site in rezultatele motoarelor de cautare se imbunatateste. Continutul site-ului trebuie sa fie, in primul rand, orientat spre internaut. Trebuie abandonata tehnica de utilizare fortata a expresiilor cheie in continutul unui site sau in orice alt material editorial (articol, comunicat de presa). Daca prin continut nu statisfacem nevoia de informare a internautului, atunci publicarea lui nu are niciun rost, fiind pierdere totala de resurse (timp, bani etc).

2. Scopul oricarui continut trebuie sa fie conversia, nu clasarea site-ului in Google

Exista site-uri care nu inregistreaza conversii, desi beneficiaza de o clasare de top in Google. Vizibilitatea in primele rezultate nu este principalul factor care genereaza inregistrarea de conversii.

O pagina clasata in primele rezultate Google va inregistra vizite, va atrage atentia internautilor, insa, daca continutul publicat nu este call2action, avantajul oferit de o vizibilitate optima este egal cu zero.

Ce trebuie sa facem pentru a creste sansele de conversie a unui landing page?

  • Obtinerea de vizibilitate in TOP 10, TOP 5 Google
  • Atragerea atentiei vizitatorului prin valoarea titlului (informatii / expresii cheie relevante pentru cautare)
  • O valoare a descrierii care sa il determine sa isi doreasca sa acceseze site-ul pentru a obtine mai multe informatii
  • Continut relevant pentru mentinerea atentiei si influentarea luarii unei decizii

3. Utilizarea de cuvinte cheie atat cat este necesar pentru informarea internautului si a motorului de cautare

analiza de cuvinte cheie

  • Trebuie sa utilizam expresii cheie in site atat cat sa permitem motoarelor de cautare sa le identifice, sa semnalam relevanta continutului publicat in concordanta cu acestea.
  • Titlul paginii trebuie sa contina expresiile cheie principale. Intotdeauna cel mai important cuvant trebuie utilizat primul in redactarea titlului. Titlul trebuie sa fie unic si sa nu depaseasca 65 de caractere;
  • URL – trebuie sa fie SEO friendly, sa contina expresii cheie (sunt permise si variatiuni, sinonime, forme de singular sau plural);
  • Atributul de structurare H1 – poate fi reprezentat de valoarea titlului, insa, prin excluderea elementelor de branding. De cele mai multe ori coincide cu denumirea (sub)categoriei;
  • Atributul ALT pentru imagini – valoarea inscrisa in acest camp trebuie sa contina expresii cheie relevante pentru imagine;
  • Nu mai este atat de importanta densitatea expresiei cheie in cadrul continutului. Utilizarea de maxim doua ori a unei expresii cheie in continut ar trebui sa fie suficienta pentru o optimizare corecta.

4. Atentie la calitatea netlinkingului (intern si extern)

link building

Netlinking-ul nu afecteaza SEO in mod negativ (nu dauneaza vizibilitatii) atata timp cat nu se face spam. Solutia este moderatia. Backlink-urile trebuie sa fie de calitate si nu in exces pentru o singura pagina (mai mult de 100 de link-uri atribuite aceleiasi pagini, cu aceeasi ancora = spam). Backlink-urile de calitate foarte buna pot fi obtinute din materiale editoriale publicate in surse web valide, cu notorietate web.

In online, nu exista reguli absolute. Insa calitatea continutului si corectitudinea fata de internaut si motor de cautare pot face diferenta intre 2 site-uri care targheteaza aceeasi audienta.