Structura unui audit SEO FivePlus Solutions
Structura unui audit SEO FivePlus Solutions are în vedere următoarele:
Securizarea website-ului
Analiza conținutului intern
Analiza erorilor de tip 4xx și 5xx
Analiza internlinking-ului
Analiza datelor din Google Analytics
Analiza datelor din Google Search Console
Analiza indicatorilor de performanță
Analiza competitorilor
Analiza profilului de backlink-uri
Analiza raportului backlink-uri dofollow vs nofollow
Alte analize specifice website-ului care se auditează
Suport în procesul de implementare al audit-ului
Indexabilitatea website-ului
Accesabilitate website-ului
Analiza arhitecturii website-ului
Analiza cuvintelor cheie ( dezvoltare keyword research)
Analiza codului sursă
Structura url-urilor
Conținutul duplicat
Analiza heading-urilor ( headings: H1, H2, H3…H6)
Analiza meta tagurilor
Atributul „ALT” și optimizarea imaginilor
Analiza Sitemap-ului
Viteza de încărcare
Auditul SEO – prima etapă într-o campanie SEO
Auditul SEO reprezintă prima etapă într-o campanie SEO deoarece:
În orice strategie de optimizare SEO punctul de plecare il reprezintă website-ul și trebuie să ne asigurăm ca acesta este optimizat conform cerințelor Google.
Succesul unei campanii SEO OffPage este dependent de nivelul de optimizare SEO OnPage al website-ului. Daca s-a trecut peste etapa de auditare SEO OnSite, rezultatele din acțiunile SEO OffSite fie nu vor veni, fie nu vor fi cele pe care ni le-am dori, deoarece Google-ul va analiza în continuare website-ul și va ține cont de neimplementarea cerințelor sau implementarea incorectă a lor.
Audit-ul SEO îți oferă pe de o parte posibilitatea de a cunoaște cum se situează website-ul dpdv tehnic raportat la cerințele Google și poziționarea acestuia iar pe de altă parte îți oferă posibilitatea de a cunoaște vizibilitatea organică de care dispune competiția la acel moment, eforturile depuse de aceasta iar astfel vei putea realiza o strategie SEO corectă bazată pe date / informații reale.
O parte din cerințele Google la nivel de onpage vizează experiența utilizatorului.Pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor, sunt necesare diverse implementări la nivelul site-ului care vor rezulta în urma auditării.O experientă bună cu site-ul, va determina și creșterea ratei de conversie pe site.
Ce urmărim prin audit-ul SEO?
Ranking
Prin audit-ul SEO urmărim clasarea website-ului pe pozitii superioare în motoarele de căutare ( prima pagină). Tot aici, foarte important de menționat este faptul că trebuie să ne asigurăm că ranking-ul pe care ni-l dorim este pe cuvinte cheie relevante pentru business.Acest lucru determină un efort mare ce trebuie alocat în faza de dezvoltare a keyword research-ului (lista de cuvinte cheie) și o înțelegere foarte bună a domeniului de activitate.
CTR
Prin implementările de la nivelul meta tagurilor (ex: meta tile, meta description) vizăm creșteri ale ratei de click pe website. Dincolo de utilizarea dimensiunilor recomandate de Google, mai există o serie de detalii, implementări pe care le avem în vedere astfel încât acest indicator de performantă să crească – pentru că nu-i așa, nu este suficient doar să fim vizibili, ci ne interesează ca oamenii să dea click și să ajungă pe site.
Autoritate
Autoritatea este un indicator de performanță care în funcție de valoarea pe care o înregistrează, ne poate spune rapid despre gradul de implementare și corectitudine a cerințelor SEO onpage și offpage. Prin audit-ul SEO urmărim creșterea autorității domeniului și a paginilor web interne.
Notorietate
Printr-o expunere online organică urmărim creșterea notorietății afacerii.Printr-o prezență online organică reușim să dezvoltăm brand-ul, să-l facem cunoscut și să creștem gradul de interacțiune al utilizatorilor cu acesta.
Trafic Organic
Prin implementările SEO OnPage în mod clar urmărim creșterea traficului organic pe site, acesta fiind un obiectiv să spunem implicit într-o campanie SEO.
Elementele cele mai importante dintr-un audit SEO OnPage
Analiză cuvinte cheie & Optimizare arhitectură site
Analiza cuvintelor cheie care ține cont atât de relevanța acestora pentru business dar și de volumul mediu lunar de căutări, poate genera modificări ale structurii site-ului.În paralel cu analiza de cuvinte cheie, se analizează competiția și se aprofundează domeniul de activitate, astfel încât noile modificări să aiba un impact pozitiv asupra utilizatorilor, oferindu-le o experiență unică cu site-ul.
Optimizare elemente SEO ( meta tag-uri, headings, alt-uri)
Optimizarea acestor elemente SEO după regulile Google, pot genera efecte pozitive la nivel de ranking și la nivelul anumitor indicatori de performanță ( ex: îmbunătățirea ratei de click).
Analiză conținut duplicat & eliminare
Conținutul duplicat pe un site, nu trebuie să existe. Prin urmare este absolut necesar să fie verificat conținutul, iar dacă se constată că acesta este duplicat, trebuie refăcut, astfel încât pe site să existe doar conținut unic și relevant pentru utilizatori. De reținut că relevanța se stabilește în raport cu pagina ( denumirea, titlul paginii)
Structură URL-uri
Optimizarea url-urilor unui site se realizează după mai multe reguli, însă întotdeauna se pornește de la conținutul paginilor, și cuvintele cheie reprezentative pentru acele pagini.
Viteză de încărcare
Timpii de încărcare neoptimizați vor determina experiențe slabe pe site, scad șansele ca rezultatele să se îmbunătățească indiferent cât de bine ar fi implementate celelalte recomandări Google sau îndiferent cât de mult am investi în alte campanii care ar avea ca destinație site-ul.
Securizare Site ( certificat SSL)
Securizarea site-ului printr-un certificat SSL este un factor de ranking și este obligatoriu să se găsească pe orice site, implementat pe fiecare pagină din site.
Indexabilitate & Accesabilitate
Starea de indexabilitate a paginilor dintr-un site și accesabilitatea acestuia, se recomandă să fie verificate constant pentru a se interveni la timp astfel încât să se reducă din efectele negative cu care acesta ar putea fi impactat.
Tool-uri folosite in auditarea SEO
Audit-ul SEO FivePlus Solutions reprezintă un livrabil complet cu o documentație foarte bine explicată care acoperă în totalitate cerințele Google.
Mai mult decât atât, specialiștii SEO vor fi alături de Beneficiar pe toată perioada implementării audit-ului, verificând în detaliu și oferind feedback astfel încât să ne asigurăm de corectitudinea implementărilor.
Alege un audit SEO pentru website-ul tău, documentat și foarte bine argumentat.