Consumatorii de astăzi se bazează pe motoarele de căutare pentru a-i ajuta să găsească totul, de la recomandări pentru restaurante până la furnizori de software B2B.

Acest lucru înseamnă că, indiferent de domeniul afacerii tale, publicul tău țintă cel mai probabil e în căutarea produselor/serviciilor tale în motoarele de căutare.

Și probabil că știi deja că pentru a ajunge la publicul tău țintă prin intermediul motoarelor de căutare, trebuie să deții un site optimizat pentru motoarele de căutare.

Dar la ce se referă optimizarea pentru motoarele de căutare? La design? La conținut? La link-urile care trimit către site-ul tău?

Ei bine, de fapt, optimizarea pentru motoarele de căutare reprezintă toate cele menționate mai sus. Și nu numai.

Acum probabil te întrebi cum ai putea să-ți optimizezi site-ul pentru motoarele de căutare.

Ei bine, fix aici îți sare SEO în ajutor.

Definiție SEO

SEO este exact procesul de optimizare pentru motorul de căutare despre care am vorbit anterior. Este arta de a clasa un site secțiunea de rezultate neplătite a motoarelor de căutare, cunoscută și sub denumirea de rezultate organice.

Termenul de SEO provine de la Search Engine Optimization și se referă la procesul de optimizare a conținutului tău online, astfel încât unui motor de căutare să îi placă, să-l considere relevant și să îl afișeze ca rezultat de top pentru căutările unui anumit cuvânt cheie.

Hai să descopunem această idee, pentru a fi mai ușor de înțeles.

În momentul în care vorbim despre SEO, există 3 piloni: tu, motorul de căutare și cel care caută.

Să presupunem că scrii pe site-ul tău un articol despre tort vegan – dorești ca motorul de căutare (cel mai adesea, Google) să afișeze articolul tău ca rezultat de top pentru oricine caută expresia “tort vegan”.

Aici intervine SEO – elementul X care te ajută să-l convingi pe Google să includă articolul tău în rezultatele sale de top ori de câte ori cineva caută “tort vegan”.

SEO – prezentare generală

Acum, cum arată acest element X și de ce este atât de important?

Așa cum am spus mai devreme, marea majoritate a experiențelor online încep cu un motor de căutare, iar de cele mai multe ori, acel motor de căutare este Google.

De fapt, aproximativ 90% din căutări sunt executate pe Google, față de alte motoare de căutare, conform statisticilor.

cautari executate pe google

(sursa: https://gs.statcounter.com/)

De asemenea, peste 50% dintre utilizatorii care execută o căutare, dau click pe unul dintre primele 5 rezultate Google. Din cei 50% – peste 25% dau click pe primul rezultat.

Cu alte cuvinte, aproximativ un sfert din utilizatori consideră că primul rezultat Google este cel relevant căutării efectuate.

Există o glumă care evidențiază cât de important este să te clasezi pe prima pagină în rezultatele Google:

Dacă vreodată trebuie să ascunzi un cadavru, ar trebui să îl plasezi pe a doua pagină a rezultatelor căutării Google, pentru a nu fi găsit de nimeni.

Ce trebuie să reții, totuși, din această glumă? –  Cu cât site-ul tău avansează în rezultatele Google, cu atât îți cresc șansele de a atrage noi utilizatori și, implicit, noi potențiali clienți.

Dar pentru a ști cum să obții o mai bună clasare în rezultate, hai să vedem cum funcționează clasamentul Google.

Cum funcționează clasamentul Google

Acum, că ai o idee despre informațiile SEO de bază, hai să intrăm puțin mai în profunzimea subiectului.

Google nu oferă prea multe informații despre algoritmul său de căutare și nu toți factorii de clasare sunt publici.

SEO se schimbă tot timpul – ceea ce facem munca specialiștilor SEO foarte distractivă, pentru că necesită research și adaptare constantă. Nu ai timp să te plictisești.

Având în vedere informațiile destul de limitate pe care le oferă Google despre algoritm și factori de clasare, specialiștii SEO trebuie să cerceteze și testeze constant tactici pentru a vedea ce dă și ce nu dă rezultat.

Trebuie să reții că nu există întotdeauna niște reguli de urmat pentru ca site-ul tău să obțină o mai bună poziție în rezultatele Google.

Adesea, ceea ce cunoaștem ca fiind reguli sunt doar rezultatele muncii specialiștilor care au făcut cercetări pentru a afla mai multe despre cum funcționează algoritmul și ce are impact asupra rezultatelor.

SEO On-Page vs. SEO Off-Page

În momentul în care vorbim despre SEO, există 2 mari categorii: SEO On-Page și SEO Off-Page.

SEO On-Page se referă la toți factorii pe care Google îi ia în considerare, uitându-se direct la paginile pe care încerci să le optimizezi. Printre acești factori de clasare On-Page se numără tag-urile meta (meta titlu și meta descrierea), conținutul din paginile respective (cât de relevant este conținutul, cuvintele cheie pe care se axează).

Și după cum probabil te-ai gândit deja, SEO Off-Page se referă la toți factorii de clasare din afara pe care Google îi ia în considerare. Aceștia factori vin din surse precum rețelele sociale, alte site-uri din industria afacerii tale etc.

SEO On-Page și SEO Off-Page sunt diferite și presupun acțiuni și activități diferite, dar trebuie să le faci pe amândouă pentru ca strategia ta să dea rezultate.

Pentru a înțelege mai bine cum stă treaba cu On și Off-Page, să luăm un exemplu simplu: Să presupunem că ai o casă cu grădină în curtea din față și o mică alee care dă către casă prin această grădină.

Imaginează-ți aceste 2 scenarii:

Primul scenariu: Casa este foarte curată în interior, dar grădina nu este deloc amenajată.

Ce se întâmplă în acest scenariu? Ei bine, dacă ai cea mai curată casă, însă grădina este neîngrijită, vor exista destul de puține șanse ca oamenii să-și dorească să traverseze grădina pentru a ajunge în fața ușii. Așadar, mulți nici nu vor apuca să vadă cât de frumoasă este casa pe interior.

Cam așa stau lucrurile și în momentul în care vorbim despre optimizarea Off-Page. Oricât ți-ai concentra atenția asupra conținutului din site (optimizare On-Page), dacă nu faci nimic la nivel extern site-ului, șansele ca oamenii să ajungă pe site-ul tău și să-și dorească să împărtășească informațiile găsite acolo scad drastic.

Dar ce se întâmplă dacă lucrurile stau exact invers?

Al 2-lea scenariu: Să presupunem că ți-ai amenajat frumos grădina, dar în casă este dezastru.

A avea o grădină frumoasă va atrage o mulțime de oameni va face ca oamenii să intre cu drag la tine în casă, dar dacă sufrageria ta le amintește oamenilor de o scenă de război, vor părăsi casa mai repede decât poți pronunța SEO.

Când un vizitator părăsește site-ul tău după ce a vizionat doar o singură pagină, Google consideră că vizitatorul respinge site-ul, fiind nemulțumit de conținutul pe care l-a găsit.

Cu cât rata de respingere este mai mare (numărul de vizitatori care părăsesc site-ul instantaneu), cu atât poziția site-ului va fi mai slabă în rezultatele Google.

De aceea trebuie să te ocupi atât de casă (SEO On-Page), cât și de grădină (SEO Off-Page).

Dar ce poți face pentru optimizările On și Off-Page?

Să începem cu On-Page:

SEO On-Page

Există 3 mari aspecte SEO On-Page pe care trebuie să le ai în vedere în momentul în care îți optimizezi site-ul.

Primul și cel mai important este conținutul.

Conținutul

În lumea specialiștilor SEO există o vorbă foarte populară: “Content is king”.

Bill Gates a făcut această afirmație în 1996 și se aplică chiar și în ziua de azi.

De ce?

Pentru că utilizatorii motoarelor de căutare sunt fericiți atunci când găsesc rezultatul care le satisface nevoile în momentul în care execută o căutare.

Atunci când cauți pe Google “rețetă de pandișpan”, Google își va concentra toată energia pentru a-ți oferi cea mai bună rețetă de pandișpan, simplă și rapidă.

Nu îți va oferi doar cea mai simplă rețetă, ci ceea ce consideră că este cea mai bună rețetă.

Google încearcă întotdeauna să ofere cea mai bună experiență posibilă, îndreptându-ne către cel mai mare relevant conținut pe care îl putem găsi.

Ce înseamnă asta? Înseamnă că principalul aspect de care trebuie să te îngrijești pentru a te descurca bine cu SEO este realizarea de conținut relevant și de calitate.

Pare simplu, nu? Dar încă mai avem o grămadă de treabă.

SEO nu diferă de orice altă activitate pe care o întreprinzi: rezultatele excelente vor veni întotdeauna după ce depui anumite eforturi.

La fel cum cel mai bun marketing din lume nu te va ajuta să vinzi un produs care nu-i pe placul oamenilor, nici cel mai eficient SEO nu te va ajuta să te promovezi în mediul online dacă nu ai conținut de calitate, care să placă și să-i ajute pe vizitatorii site-ului tău.

Iată aspectele de care trebuie să ții cont pentru a realiza conținut excelent pentru site-ul tău:

Calitate –  Deși vremurile în care doar livrarea conținutului de cea mai bună calitate te-ar face să ieși în evidență au dispărut de mult, este totuși punctul de plecare pentru orice efort SEO (și orice afacere online, desigur).

Dar a livra conținut de calitate nu este ușor. La urma urmei, înseamnă că trebuie să devii un fel de profesor – și nu orice fel de profesor, ci unul bun.

Cu toate acestea, de cele mai multe ori, nu trebuie să o iei de la 0. Poți începe adesea prin analizarea conținutului făcut de alții înaintea ta. Îl poți îmbunătăți, venind cu informații aprofundate.

Sau poate că ai propriile idei.

Odată ce începi să scrii, asigură-te că incluzi toate ingredientele importante pentru ca rezultatul să fie unul perfect.

Chiar dacă ești începător în ceea ce privește furnizarea de conținut, puteți adopta oricând o abordare profesională a conținutului – documentează-te bine și încearcă să scrii câte puțin în fiecare zi.

Research de cuvinte cheie în avans este o parte crucială în ceea ce privește realizarea de conținut.

Atunci când vorbim de SEO și realizarea de conținut, de fapt, totul pornește de la cuvinte cheie, iar în momentul în care scrii conținut pentru site, trebuie să știi ce cuvinte cheie să incluzi.

Utilizarea cuvintelor cheie – Google a devenit tot mai inteligent de-a lungul timpului.

Pe de-o parte, în mod cert trebuie să utilizezi cuvinte cheie în conținutul de pe site-ul tău. Pe de altă parte, utilizarea excesivă a cuvintelor cheie nu te va ajuta, ba dimpotrivă.

Astăzi, utilizarea cuvintelor cheie este mai mult despre semantică, pentru că Google a devenit foarte bun la interpretarea semnificației cuvintelor cheie ale căutătorilor.

Atâta timp cât te asiguri că cuvântul cheie este prezent în locuri importante din punct de vedere strategic (cum ar fi titlurile, adresa URL și meta descriere), nu este necesar să îl menționezi de foarte multe ori în text.

Concentrează-te mai mult pe cititor și integrează perfect cuvântul cheie de câteva ori în conținut.

Actualitatea conținutului – Postarea de conținut nou este o modalitate de a semnaliza către Google cât de actual este site-ul tău.

Există o mulțime de lucruri pe care le poți face pentru a-ți actualiza conținutul.

Deși este important să publici în mod regulat, poți obține rezultate excelente postând o dată pe lună, atâta timp cât conținutul tău este complex și aprofundat.

Răspunsuri directe – În cele din urmă, Google oferă pentru anumite căutări răspunsuri directe chiar pe SERP.

De exemplu, pentru căutarea “Ce este SEO”:

cautare pe google ce este seo

Google ne va oferi în SERP următorul răspuns:

raspuns direct pentru cautarea ce este seo

Tocmai de aceea, în rândul specialiștilor SEO și a creatorilor de conținut au devenit populare ghidurile detaliate, pline de informații și chiar instrucțiuni.

Așadar, trebuie să te asiguri că scrii conținut cât mai clar.

Selecția de cuvinte cheie

Deja am vorbit puțin despre cuvintele cheie.

Dar este un subiect atât de important, încât își merită propria secțiune.

Motivul este că 90% din aspectele SEO se învârt adesea în jurul selecției cuvintelor cheie.

Cuvintele cheie sunt cele care dictează informațiile care se pot regăsi la nivelul conținutului din site.

De fapt, cuvintele cheie sunt cele care indică despre ce e afacerea ta online.

Cuvintele cheie ghidează felul în care creezi legături (atât la nivelul site-ului, cât și în afara acestuia – backlink-uri).

O mare greșeală pe care o fac deținătorii de afaceri online este faptul că se opresc, crezând că cercetarea și analiza de cuvinte cheie este un lucru unic.

În realitate, este exact invers.

Cei mai buni specialiști SEO fac în mod constant cercetări de cuvinte cheie. De asemenea, reevaluează în mod constant dacă cuvintele cheie din conținutul lor existent încă mai sunt relevante sau nu.

Iată modul în care poți greși în ceea ce privește cuvintele cheie:

Greșeala de cercetare a cuvintelor cheie # 1: alegerea unui cuvânt cheie greșit

Să presupunem ca prestezi servicii de consultanță în afaceri.

Să spunem că prețul serviciilor tale ar putea fi destul de intimidant pentru clienți.

Acum, dacă site-ul tău ar ocupa poziția 1 pentru cuvântul cheie “sfaturi gratuite pentru creșterea afacerii”, ghici ce tip de public ai atrage?

rezultate google pentru cautarea sfaturi gratuite in afaceri

Vei aduce oameni care caută lucruri gratuite, iar acest lucru înseamnă că nu vor fi nevoiți să-și predea cardul de credit în momentul în care îți accesează site-ul.

Așadar, un singur cuvânt cheie ar putea trimite către site-ul tău mii de oameni în fiecare lună.

Cu toate acestea, vorbim despre un public care cel mai probabil este greșit. Așadar, nu ar avea sens să te clasezi pe acest cuvânt cheie.

Ar trebui să alegi un alt cuvânt cheie,  chiar dacă acest lucru ar însemna să renunți la 990 de vizite pe lună.

Gândește așa: Chiar dacă obții doar una sau două conversii, ești deja în avantaj – scopul tău principal este să-ți vinzi serviciile de consultanță.

Totuși, aceasta nu este singura greșeală comună. Următoarea despre care vom vorbi este chiar și mai des întâlnită.

Greșeala de cercetare a cuvintelor cheie # 2: ignorarea concurenței

Să presupunem că ai selectat cuvântul cheie potrivit din start.

Este potrivit contextual pentru tipul afacerii tale și pentru ceea ce încerci să vinzi.

Deci, ce ar fi de făcut mai departe?

Folosești un tool special pentru research-ul de cuvinte cheie, cum ar fi Google Keyword Planner care este gratuit sau chiar un tool plătit, cum ar fi SEMrush.

Introduci câteva idei și apoi obții rezultate noi.

google keyword planner cautare ce este seo

Bineînțeles, scopul este să te îndrepți către cuvintele cheie relevante, cu cel mai mare volum de căutare.

Cu toate acestea, e foarte important să-ți analizezi concurenții, să vezi cât de autoritare sunt site-urile lor.

Să spunem că vrei să scrii un articol despre content marketing și alegi fix acest cuvânt cheie pe care încerci să te focusezi.

autoritatea paginilor competitorilor

Dacă analizăm competitorii din imaginea de mai sus, putem observa cât de multe site-uri trimit către conținutul acestor competitori.

În această situație, este foarte important să analizezi conținutul competitorilor și să vezi ce-l face să fie atât de bun.

HTML

După ce te asiguri că ai conținut de calitate și relevant pe site, următorul aspect pe care trebuie să te concentrezi este codul HTML.

Nu trebuie să fii un programator cu experiență sau să obții o diplomă în programare pentru a face acest lucru.

Din fericire, există o mulțime de site-uri de pe care poți învăța elemente de bază. Un bun exemplu e Codecademy.

Să aruncăm o privire asupra părților importante ale codului HTML pe care ar trebui să le optimizezi pentru fiecare conținut pe care îl produci.

Meta title-ul

exemplu de meta title

Meta title-ul este echivalentul online al titlurilor de ziar și este ceea ce se afișează în browser în momentul în care execuți o căutare.

Tag-ul HTML pentru titlu este <title>.

În afara de aceasta, mai există și un tag H1 care în SEO este foarte important.

Fiecare pagină ar trebui să aibă câte un singur tag pentru titlu, pentru a fi clar pentru Google.

Nu doar că este importantă eticheta de title, dar este foarte important și felul în care îți construiești titlul.

Cu alte cuvinte, este crucial ca în meta title să folosești cuvântul sau cuvintele cheie pe care le vizezi în conținutul paginii. Până la urmă, meta title-ul este prima interacțiune cu care utilizatorii Google interacționează în momentul în care execută o căutare, nu?

Meta description

Meta descrierea reprezintă o informație suplimentară pentru utilizator în momentul în care execută o căutare înainte de a-ți accesa pagina.

În momentul în care tag-ul de meta description nu există, Google va extrage informații din site pentru a completa.

Acest lucru nu te ajută, pentru că, după cum am menționat și în privința meta title-urilor, meta descririle trebuie să conțină pe lângă informații relevante despre conținutul ce se regăsește la nivelul paginii, cuvintele cheie pe care le vizezi în pagină.

În momentul în care îți construiești meta descrierile, ar trebui să te gândești mai mult la utilizatori decât la motorul de căutre.

Pentru site-urile WordPress, există un plugin foarte util pentru meta description și meta title – Yoast.

În momentul în care vorbim despre SEO și conținutul din site, Yoast este unul dintre cele mai bune și mai utile plugin-uri.

Yoast nu te ajută numai să-ți editezi rapid titlurile și meta descrierile, ci și:

  •  Te ajută să-ți creezi meta date pentru fiecare rețea de socializare în parte, astfel încât Facebook, Twitter etc. să-ți formateze corect datele, cum ar fi imaginile.
  •  Te ajută să-ți actualizezi sitemap-ul pe măsură ce site-ul tău evoluează.
  • Integrezi rapid Google Search Console, astfel încât să poți găsi și remedia rapid erorile care pot apărea pe site.
  • Și… multe altele.

De exemplu, poți crea setări implicite pentru meta tag-urile tale.

interfata plugin seo yoast pentru wordpress

Headinguri

exemplu de heading h1

Headingurile reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte regăsite în conținutul unei pagini.

Nu numai că te ajută la formatarea și structurarea conținutului și oferă cititorilor tăi puncte de referință ușor de urmărit, dar influențează și SEO.

Construcția site-ului

A 3-a și ultima parte importantă când vine vorba de SEO On-Page este construcția site-ului.

Deși această parte poate deveni destul de tehnică, există câteva lucruri destul de simple, pe care oricine poate și ar trebui să le facă atunci când vorbim despre promovarea unui afaceri în mediul online.

O bună construcție a site-ului duce la o experiență bună pentru utilizatori atunci aceștia navighează pe site-ul tău. Se concentrează pe lucruri precum timpi de încărcare rapidă, o conexiune sigură și un design compatibil cu dispozitivele mobile.

Într-un scenariu ideal, ar trebui să ai o imagine a site-ului chiar înainte de a-ți cumpăra domeniul, pentru a putea intra în mintea utilizatorilor și a le preconiza dorințele și așteptările.

Dacă ai deja un site și vrei să-l optimizezi, există câteva aspecte cheie de care trebuie să ții cont – atât pentru utilizatori, cât și pentru Google.

Cu cât site-ul tău este mai accesibil pentru Google, cu atât poziția ta în rezultate va crește.

Site-ul trebuie să:

Fie ușor de accesat cu crawlere

Crawlere Google reprezintă software care navighează pe site-ul tău de la o pagină la altă.

În funcție de cât de bine se pot indexa toate paginile din site-ul tău, acesta are mai multe șanse să crească.

Cu cât este mai puternică rețeaua de legături dintre paginile tale, cu atât este mai ușor pentru crawlere sa ajungă la toate, oferind motorului de căutare o mai bună înțelegere a site-ului tău.

Pentru a face această acțiune mai ușoară pentru Google, poți realiza un sitemap printr-un plugin, dacă site-ul tău este pe WordPress sau printr-un generator online, dacă site-ul tău este pe alt tip de platformă.

Fă-ți site-ul responsive

Un site responsive e un site compatibil cu toate dispozitivele.

Trebuie să recunoaștem… dacă site-ul tău nu este compabitil cu dispozitivele mobile, șansele de a crește în rezultatele Google scad substanțial.

Conform Statista, în luna octombrie, 2020, peste 60% dintre utilizatorii Facebook au accesat rețeaua exclusiv de pe dispozitivele mobile.

statistici utilizare facebook de pe mobil

În zilele noastre, este obligatoriu să ții cont de dispozitivele mobile în momentul în care deții o afacere online.

Pentru a verifica dacă site-ul tău este responsive, poți folosi un tool oferit chiar de Google.

tool pentru verificare site mobile friendly

În cazul în care site-ul tău nu este responsive (sau mobile-friendly) poți folosi un plugin care să rezolve acest lucru – pentru site-urile WordPress.

În cazul altor platforme, tool-ul Google vine cu o serie de recomandări pe care le poți implementa pentru a rezolva problemele.

recomandari de la google pentru optimizarea vitezei de incarcare

Viteza de încărcare a site-ului

Chiar dacă nu pare un lucru atât de important, nu te lăsa păcălit. Este într-adevăr un aspect crucial – atât pentru Google, cât și pentru utilizatori și pentru succesul afacerii tale online.

Ai accesat vreodată un site care să se încarce foarte greu? Îți amintești cât de enervant a fost?

În zilele noastre prețuim timpul mai mult decât orice. Timpul lung de încărcare te poate face să pierzi o mulțime de conversii.

Cercătările arată că probabilitatea ca un utilizator să părăseacă rapid site-ul, crește cu 113% dacă viteza de încărcare a site-ului tău este mai mare de 7 secunde.

Și 7 secunde este încă mult. Viteză de încărcare optimă a site-ului este de fapt de 3 secunde.

Pentru a verifica viteza de încărcare a site-ului tău, poți folosi tool-ul oferit de Google.

tool google pentru a verifica viteza de incarcare

În cazul în care viteza site-ului tău nu este optimă, tool-ul vine cu recomandări pentru a reduce timpul de încărcare.

recomandari google pentru optimizarea vitezei de incarcare

HTTPS și SSL

Nu e o noutate faptul că securitatea este un semnal de clasare.

În momentul de față, Google avertizează în mod activ utilizatorii dacă au accesat un site care nu este sigur.

Aceste notificări de avertizare vor spune în esență oamenilor să nu ofere site-ului tău informații personale (sau, mai rău, datele cardului de credit).

După ce muncești mult la un site, ultimul lucru pe care ți-l dorești este ca utilizatorii să părăsească site-ul pentru că Google îi avertizează ca nu este sigur să continue navigarea.

Există două protocoale de securitate comune: HTTPS (o versiune securizată a HTTP) și SSL (Secure Socket Layer).

Ambele funcționează și merită luate în considerare, chiar dacă strict din punct de vedere SEO nu au o valoare foarte mare.

Să faci trecerea de la o conexiune HTTP la HTTPS sau SSL necesită un pic de muncă, dar merită.

Dacă plănuiești să achiziționezi un domeniu nou, ia în considerare protocolul HTTPS de la registratorul de domenii sau de la serviciul de găzduire web.

SEO Off-Page

Acum este timpul să ieși din interiorul casei tale și să arunci o privire la curtea din față.

Este timpul să-ți prezentăm cele mai importante aspecte în ceea ce privește optimizarea Off-Page.

Încredere

PageRank, celebra formulă inventată de fondatorii Google, cu siguranță nu este singura formulă folosită pentru clasarea rezultatelor motorului de căutare.

Încrederea devine din ce în ce mai importantă, iar majoritatea actualizărilor Google din ultima vreme au afectat site-urile tip spam și obscure.

TrustRank  este o modalitate prin care Google poate vedea dacă site-ul tău este de încredere sau nu.

În momentul în care vorbim despre încrederea pentru un site, unul dintre cele mai importante elemente sunt backlink-urile. Un număr mare de site-uri relevante care trimit către site-ul tău reprezintă semnale de încredere, iar Google va ține cont de asta.

Există mai multe lucruri pe care le poți face pentru a construi încrederea site-ului tău în fața lui Google.

Autoritate – Google determină autoritatea generală a site-ului tău printr-un amestec de două tipuri de autorități pe care le poți crea:

• Autoritate de domeniu (DA), care are legătură cu cât de răspândit este numele tău de domeniu. Cu alte cuvinte, exact ce am menționat mai sus. Un număr mare de site-uri care trimit către site-ul tău, crescându-i notorietatea, reflectă încredere.

• Autoritatea paginii (PA), care se referă la cât de autoritar este conținutul unei singure pagini, cum ar fi un articol de blog.

DA-ul și PA-ul sunt măsurate pe o scară de la 1 la 100 și pot fi verificate prin intermediul tool-ului oferit de MOZ.

Care este cel mai bun mod pentru îmbunătățirea autorității site-ului?

Ei bine, linkurile editoriale de înaltă calitate domină aproape întotdeauna.

Nu vom intra foarte mult în detalii, pentru că avem un articol dedicat campaniilor de link building.

Rata de respingere (Bounce rate) – Reprezintă numărul oamenilor care accesează site-ul o singură dată și-l părăsesc rapid.

Conținutul, timpii de încărcare, responsivitatea și atragerea utilizatorilor potriviți sunt elemente care influnțeză rata de respingere.

Matematica nu este chiar așa grea – utilizatorii potriviți vor petrece mai mult timp pe un site care se încarcă rapid, arată bine și are un conținut excelent.

Conținutul video, de exemplu, reprezintă o modalitate excelentă pentru a-ți scădea rata de respingere.

De ce este atât de important să-ți scazi rata de respingere?

Gândește-te că execuți o căutare și accesezi primul rezultat. Dupa 5 secunde îți dai seama că informațiile de pe site-ul respectiv nu au fost ceea ce aveai nevoie. Apeși rapid butonul înapoi.

Acest lucru va transmite un semnal către Google, că ceva nu este bine, iar Google va include aceste informații în rapoartele sale.

După mai multe respingeri de acest fel, Google va considera că utilizatorii nu găsesc ceea ce caută pe site-ul respectiv și nu va ezita să-i scadă poziția în rezultatele sale.

Vechimea domeniului – Când vorbim de afaceri, care sunt cei mai respectați afaceriști? Tinerii antreprenori sau cei care au vechime în afaceri?

Cu domeniile din online este similar. Vechimea domeniului contează, chiar dacă nu foarte mult.

Dacă încă nu ți-ai achiziționat domeniul, îți recomandăm să găsești un domeniu accesibil, expirat și să-l utilizezi.

Identitate –  După cum am menționat mai sus, a avea o marcă sau o identitate personală online este un semnal de încredere foarte puternic pentru motoarele de căutare, dar este nevoie de timp pentru a construi aceste lucruri.

Nu trebuie să ai deja un nume de brand. Poți să-ți creezi un nume de brand.

Mai mult decât atât, crearea unei mărci online cu notorietatea va împiedica scăderea site-ului la viitoare update-uri Google.

Acest lucru explică parțial de ce site-urile de brand au parte de tratament preferențial.

De cele mai multe ori, oamenii preferă mărcile pe care le recunosc în detrimentul celor pe care nu le recunosc.

Backlink-uri

Cum am menționat de o mulțime de ori, inclusiv în acest articol, backlink-urile sunt un factor crucial pentru SEO.

În momentul în care decizi să începi construirea unor campanii de link building, ia în considerare acești 3 factori:

Calitatea legăturilor –  Deși legăturile nu sunt totul în SEO, atunci când privim backlinkurile, calitatea lor este totul. Calitatea backlink-urilor reprezintă mai mult decât numărul acestora.

În momentul în care decizi să „îți legi” site-ul de un alt site, trebuie să te asiguri că este un site de calitate și relevant.

Majoritatea oamenilor tind să se uite doar la numărul total de link-uri, iar acest lucru este greșit din câteva motive:

  1. Motoarele de căutare ar putea ignora marea majoritate a linkurilor dacă sunt de calitate scăzută sau spam.
  2. Diversitatea domeniilor care trimit către site-ul tău este foarte importantă. Un domeniu nou care trimite către site-ul tău e mai valoros decât un domeniu pe care ai deja backlink-uri.
  3. Link-urile de pe alte site-uri web valorează mai mult decât o grămadă de link-uri de pe propriul site (de la o pagină la alta).

Înainte de a publica pe un site, trebuie verificate autoritatea de domeniu al acestuia și scorul de spam, pentru a te asigura că obții într-adevăr un beneficiu în urmă “legării” de site-ul respectiv.

Anchor text – Anchor text-ul este textul pe care îl folosesc alte site-uri atunci când se conectează la site-ul tău și da, într-adevăr, contează.

Cu cât anchor textul sună mai natural, cu atât mai bine.

Iată un exemplu: să spunem că vorbim despre obținerea de backlink-uri și vrem să facem legătura către un articol mai vechi în care am vorbit despre acest lucru. În loc să folosim un anchor text care să includă cuvântul cheie asociat cu articolul respectiv, folosim o formulă de tipul “da click aici”.

Numărul de backlinkuri –  În cele din urmă, numărul de backlink-uri totale pe care le ai contează.

După cum am menționat și anterior, calitatea este mai importantă.

Tocmai de aceea, este important să obții backlink-uri în timp și să o faci constant.

La sfârșitul zilei, site-ul cu cele mai bune backlinkuri de înaltă calitate va avea, de obicei, avantajul.

E foarte important și către ce pagini primești backlink-uri.

Să presupunem că backlink-urile care trimit către homepage-ul site-ului tău sunt de calitate. Într-un astfel de caz, aceste backlink-uri s-ar putea să nu te ajute atât de mult.

E important ca legătura cu un alt site să fie făcută natural, iar trimiterea către homepage e naturală în contextul menționării numelui mărcii tale.

Backlink-urile ar trebui să trimită către pagini de produse sau servicii.

Social media

În cele din urmă, să aruncăm o privire asupra factorilor sociali ai SEO off-page. În afară de semnalele sociale direct de la căutare, există și alte modalități prin care rezultatele bune pe rețelele de socializare îți vor ajuta afacerea să se claseze mai bine.

Postările de pe rețelele de socializare atrag share-uri, iar când mai mulți oameni dau share unei postări se generează semnale sociale care indică faptul că postările tale sunt utile publicului țintă.

Cei de la CognitiveSEO au făcut câteva descoperiri interesante. După ce au analizat 23 de milioane de share-uri de pe rețelele sociale au descoperit o legătură între share-urile de pe social media și SEO.

Share-urile, like-urile și comentariile pe care le primesc postările tale de pe rețelele de socializare sunt semnale vitale pe care Google și alte motoare de căutare le utilizează pentru a-ți poziționa site-ul în rezultate.

Trebuie să ții cont, totuși, că deși sunt link-uri share-uite, Google, nu le privește ca fiind backlink-uri.

Dar putem fi de acord că, adesea, cele mai bine clasate site-uri în Google, sunt și cele care au cele mai multe acțiuni pe rețelele de socializare.

Concluzie

Sperăm că acest ghid te-a ajutat să înțelegi că atunci când ai o afacere online, SEO nu mai e o opțiune.

După cum îți poți da seama, e destul de mult de muncă, însă la final, va merita.

Ai mai luat în trecut decizii SEO care n-au dat rezultat? Recitește acest ghid și construiește-ți o strategie nouă. Începe chiar de azi, pentru că acțiunile de optimizare SEO, pentru a da rezultat, ar putea lua chiar și 6 luni de zile.

Fă un research de cuvinte cheie înainte de a scrie viitoarea ta postare pe blog.

Apoi utilizează cuvintele cheie pentru a optimiza meta titlurile și meta descrierile.

Există posibilitatea ca având o afacere online, să nu ai totuși timp să te preocupi și de promovare.

Într-o astfel de situație, poți apela la servicii SEO oferite de o agenție.

Specialiștii SEO vor lua totul de la 0, realizând un audit SEO, depistând problemele și ce e de făcut pentru a le rezolva, apoi vor realiza o strategie personalizată nevoilor tale.

Dacă ai deja informații despre SEO și vrei să știi cum să-ți pregătești business-ul online pentru 2021, citește ghidul nostru pentru optimizarea SEO în 2021 – ghid SEO 2021.

FAQ despre SEO

Ce este SEO?

SEO reprezintă optimizarea pentru motorul de căutare. SEO este procesul de optimizare a conținutului tău online, astfel încât motoarelor de căutare să îl afișeze ca rezultat de top pentru un anumit cuvânt cheie.  Când vine vorba de SEO, există 3 persoane implicate: tu, motorul de căutare și cel care execută căutarea.

Cât durează până se văd rezultatele SEO?

SEO e o muncă continuă și durează o vreme până se văd primele rezultate. Rezultatele cresc în timp. În general, durează de la 4 până la 6 luni până să vezi primele rezultate, dar acest timp variază în funcție de domeniul de activitate și de acțiunilor de promovare online pe care le faci, pe lângă SEO.

Backlink-urile sunt importante în SEO?

Backlink-urile care trimit către site-ul tău pot atrage trafic, pot crește credibilitatea și te pot ajuta să te remarci în fața competitorilor tăi în motoarele de căutare. Tocmai de aceea, este vital ca în momentul în care îți construiești strategia SEO să incluzi și campaniile de link bulding.

De ce contează SEO?

În timp ce unele metode tradiționale de marketing pot deveni învechite, SEO rămâne de actualitate în 2021. Marea majoritate a experiențelor online încep cu un motor de căutare și aproape 75% dintre căutători își încep căutările pe Google. În plus, numărul business-urilor online e în continuă creștere, ceea ce înseamnă că ai nevoie de un avantaj în fața competiției.