Negative SEO, mit sau certitudine?

Daca ai auzit de SEO, sunt sanse mari ca in ultima vreme sa fi auzit si de negative SEO sau nSEO.

Dar in cazul in care nu ai auzit sa definim ambii termeni. Servicii SEO inseamna optimizarea site-ului tau pentru a creste in pozitionarile organice din Google, asta este clar, toata lumea stie despre ce e vorba astazi, sau cel putin asa dorim sa credem.

Negative SEO in schimb este procedeul prin care faci rau altui site, de regula prin tactici de link building combinate cu diverse manipulari ale slabiciunilor platformei pe care este construit site-ul tau.

De ce ai vrea sa faci negative SEO

De ce ai vrea sa faci asta? Destul de simplu de inteles. Fie din dorinta de a surclasa in SERP un site pe care nu reusesti sa-l surclasezi altfel, fie din rautate sau ciuda. Din pacate acest trend este din ce in ce mai mainstream, mai ales pe Google.com.

Cum a aparut nSEO?

Ironic, nSEO a aparut ca urmare a update-urilor de algoritm Google din 2011, 2012 si 2013.

Cei de la Google au fost atat de concentrati sa puna capat tacticilor de linkbuilding folosite de webmasteri incat nu si-au dat seama ca aceste penalizari propuse se pot intoarce importriva business-urilor ce respecta regulile.

Profitand de faptul ca in ziua de azi orice link nenatural poate duce la probleme si penalizari, multi au adoptat tactica “daca nu-i pot depasi, ii fac sa dispara”.

Negative SEO nu inseamna doar sabotarea site-urilor concurentilor

O alta latura a nSEO este compusa din strategii ce nu urmaresc eliminarea site-ului concurentului din SERP, ci distrugerea reputatiei sale.

Modalitatea de executie este relativ simpla: construiesti unul sau mai multe site-uri cu continut negativ pentru concurent, pozitionezi site-urile dupa numele concurentului si astepti sa obtii rezultatele dorite. Si, din pacate aceste rezultate nu intarzie sa apara.

Din ce in ce mai multi oameni vor sa fie informati cu cine fac afaceri sau de la cine cumpara si vand produse. Marea majoritate se informeaza cautand pe net, mai ales pe Google.

Cea mai relevanta cautare fiind numele companiei tale sau chiar numele tau. Daca in prima pagina gasesti informatii negative fie despre compania sau numele persoanei cu care vrei sa faci afaceri, acest lucru clar iti va ridica semnale de alarma si in cele mai multe cazuri nu vei mai continua colaborarea.

Google recunoaste problema dar momentan nu se vad semne de rezolvare

Un articol recent al celor de la Search Engine Watch trateaza in detaliu aceasta problema. Pana si cei de la Google au inceput sa contribuie.

Matt Cutts, intr-un articol in care arata dificultatile obtinerii de rezultate scontate prin nSEO, ne spune ca “Sunt mai multi oameni ce vorbesc despre negative SEO decat cei care chiar fac nSEO, motivul fiind ca nu poti fi niciodata sigur ca link-urile pe care le trimiti spre un concurent nu-l vor ajuta in loc sa-l doboare, si in plus, este mai bine sa-ti folosesti timpul crescandu-ti site-ul tau in loc sa faci rau altora.

Dar, daca exista site-uri ce sunt penalizate din cauza negative SEO, pot folosi tool-ul de disavow links al Google Webmaster Tools.”

Un raspuns pueril, mai ales din cauza ca de cele mai multe ori, disavow tools nu functioneaza daca nu se observa o incercare a webmasterului de a sterge acele link-uri “rele”.

Cum ne putem apara de nSEO?

Modalitatile de aparare sunt relativ la indemana. Este important sa va optimizati site-ul cat mai bine on-page si off-page si sa va rezolvati hibele cunoscute ale platformei site-ului ce pot fi exploatate de cei ce fac nSEO.

De asemenea, desi poate suna narcisist, este bine sa setati Google Alerts dupa numele personal si numele business-ului. Astfel veti fi notificati in momentul in care cineva va mentioneaza online.

Daca aveti nevoie de niste sfaturi suplimentare pentru a va apara de nSEO, puteti apela la o agentie de optimizare SEO pentru consultanta.