Ce tipuri de afaceri organizează reduceri de Black Friday?

Din câte am observat cu toții de-a lungul anilor, afacerile mari și medii, sunt cele care se pregătesc și lansează campanii de reduceri de Black Friday.

Acest lucru se întâmplă deoarece au deja o experiență și o maturitate a procesului, au logistica necesară și bugete care pot susține campaniile de marketing.

Business-urile mici se confruntă cu probleme legate fie de inexistența unui buget de marketing sau de un buget redus, insuficient pentru a putea susține campaniile de marketing, fie de o plajă redusă de produse la care pot oferi reduceri sau reducerile ar fi mult prea mici comparativ cu ceea ce pot oferi competitorii, fie de stocuri reduse, fie de lipsa curajului – ceea ce la companiile dezvoltate rar întâlnești.

Black Friday 2020 – schimbări majore sub impactul pandemiei

Tot discutăm de câteva luni încoace de schimbări majore care s-au produs în comportamentul utilizatorilor, în urma instalării virusului SARS-CoV-2.

Chiar dacă trendul cumpărăturilor online, era în creștere, pandemia a accelerat și mai mult acest tip de cumpărături.

Oamenii au ajuns să cumpere mai rapid, astfel numărul de interacțiuni cu produsul a scăzut, însă așteptările acestora au crescut – oamenii vor ca produsele să le fie livrate rapid, fără probleme, comanda să fie realizată ușor și rapid.

Schimbarea comportamentului și a consumului, a determinat proprietarii de afaceri să se adapteze la noile cerințe și asteptări, astfel încât experiența utilizatorilor cu site-ul web să fie una cât mai placută, timpii de livrare să fie rezonabili – s-au schimbat firmele de curierat, s-au rediscutat contractele existente, acestea din urmă fiind și ele nevoite să se readapteze.

Practic, vorbim în aceasta perioadă de: schimbare, adaptare, reinventare.

Sub toate aceste aspecte, pregătirile pentru maratonul reducerilor de Black Friday, nu aveau cum să nu fie influențate, iar referitor la cifrele vânzărilor care se vor atinge în această perioadă, rămâne de văzut. Însă, noi considerăm că acestea le vor depăsi pe cele de anul trecut.

Marile lanțuri de magazine online au anunțat deja că s-au pregatit cu stocuri mult mai mari, cu extinderea locațiilor de recepție și procesare a coletelor, unii dintre ei, au realizat și angajări special pentru perioada de Black Friday.

Dacă analizăm această perioadă de pandemie, în care auzim foarte des de criză economică, de oameni care au rămas fără locuri de muncă sau cărora le-au scăzut veniturile, am putea crede că oamenii sunt mai atenți pe ce dau banii și cât cheltuiesc.

Pe de altă parte, observăm că aceștia continuă să cumpere, fiind multe nișe în care vânzările au crescut în această perioadă comparativ cu datele din anii anteriori. Un exemplu pentru industria de fashion, este Fashion Days, care a ajuns în acest moment cu încasările la nivelul prognozat pentru perioada 2024-2025 – au avut luni în care au vândut mai mult ca în perioada de Black Friday (sursa).

În continuare, îți prezentăm un top al categoriilor de produse care se vindeau cel mai mult înainte de pandemie vs topul categoriilor de produse după câteva luni de pandemie – situație care se păstrează și astăzi:

Cele mai cumpărate produse înainte de pandemie

cele mai cumparate produse inainte de pandemie

sursa

Cele mai cumpărate produse în timpul pandemiei

sursa

Prin urmare, considerăm ca și în perioada de Black Friday, cele mai mari vânzări se vor atinge pe categoriile de produse care au înregistrat creșteri în perioada pandemică.Preconizăm, că vom avea un Black Friday poate mai complicat și mai complex de organizat, însă cu vânzări mai mari față de anul trecut.

Recomandări pentru pregătirea campaniilor online de Black Friday 2020

Spuneam la începutul articolului faptul că afacerile mici, în general, nu organizează campanii de Black Friday. Noi dorim să-i încurajăm să o facă, deoarece toate au un început, iar dacă au ales să intre pe această piață trebuie să învețe ușor, ușor să o și folosească la adevărata ei valoare.

În continuare, îți prezentăm o serie de recomandări / sfaturi  pentru proprietarii de afaceri, care să te ajute să te organizezi mult mai bine, să eviți anumite situații neplăcute și să-ți îmbunătățești rezultatele:

  1. Stabilește-ți obiectivele – realizează o listă cu produsele la care poți aplica reduceri și stabilește grila de reduceri – ține cont și de stoc. Dacă ai desfășurat campanii de Black Friday în anii anteriori, analizează și acele date.
  2. Pornește sau începe cu ce ai – site-ul web, pagina de facebook, ș.a.m.d.
  3. Actualizează bannerele din site cu informații specifice Black Friday și conturile de social media.
  4. Dezvoltă un landingpage dedicat în website.
  5. Asigură-te că site-ul tău va face față la un trafic mai mare – discută cu hostatorul și ia-ți toate măsurile.
  6. Verifică site-ul foarte bine astfel încât să nu aibă erori sau probleme de funcționalitate.
  7. Verifică viteza de încărcare a site-ului pe toate device-urile și modul de afișare – realizează cât mai multe teste.
  8. Asigură-te că site-ul tău este unul sigur pentru utilizatori.
  9. Actualizează orice secțiune din site și scoate-o în evidență dacă consideri că ar putea fi de o importanță majoră pentru utilizatori.
  10. Asigură-te că se găsește informația legată de perioada reducerilor.
  11. Anunță data de start a reducerilor și pe conturile de social media.
  12. Trimite newslettere înainte de începerea reducerilor cât și pe parcursul perioadei de reduceri.
  13. Asigură-te că ai personal bine pregătit și informat pentru apelurile telefonice ce vor veni de pe site și de pe celelalte conturi pe care le deții.
  14. Include în strategia de promovare Black Friday 2020: campanii de email marketing, campanii Google Ads (campanii de search, shopping ads, display remarketing, etc), campanii Facebook Ads – crează și testează mai multe adseturi, joacă-te cu audiențele, realizează mult A/B testing, implementează campanii de retargeting.
  15. Realizează video-uri de prezentare pentru produsele pe care dorești să le scoți în evidență sau la care știi că utilitatea acestora ar putea fi înțeleasă mai ușor așa.
  16. Pregătește-te din timp!

O recomandare generală, pe care o spunem mereu clienților și potențialilor noștri clienți este să aloce bugete și să ia în considerare campaniile de brand awareness (să fie incluse în strategia de marketing) și nu doar cele de vânzări directe – deoarece, cei care vor câștiga oricând, indiferent de context sunt cei care au înțeles și acționat în această direcție.

Te putem ajuta cu campanii integrate de marketing online.

Nu ezita să ne contactezi!

Black Friday 2020, va avea loc pe 13 noiembrie – Emag a anunțat această dată și probabil, se vor alătura și celelalte magazine începând tot cu această zi.

Daca totuși te gândești la o strategie pe termen lung și nu doar în perioada Black Friday, poți pune bazele unei strategii de promovare prin a depista ce probleme are website-ul tău prin solicitarea unui audit SEO.