Dacă ești un entuziast al SEO, probabil te poți identifica cu următoarea situație: îți dedici timp pentru a identifica cuvintele cheie relevante și crești conținut de calitate care performează bine. Totul merge bine, iar site-ul tău este poziționat în mod favorabil în rezultatele căutărilor.
Faptul că pozițiile tale pot fluctua în urma actualizărilor algoritmului este un aspect inevitabil al optimizării pentru motoarele de căutare. Indiferent dacă actualizările au un impact pozitiv sau negativ asupra poziționărilor tale, este important să te pregătești pentru acestea. Ținând cont de cele 200 de factori de poziționare recunoscuți de Google, există metode prin care poți îmbunătăți poziționarea site-ului tău.
Această listă ne oferă o orientare într-un domeniu în continuă schimbare.
Înțelegeți că SEO este un domeniu care evoluează constant și că există controverse cu privire la factorii de poziționare importanți. Experiența utilizatorului este un aspect important pentru Google, așa că este important să vă concentrați pe acești factori de poziționare pentru a crește atât SEO-ul, cât și strategia de marketing generală pentru publicul dvs. ideal.
Ce înseamnă un factor de poziționare pe Google?
Factorii de poziționare sunt criterii utilizate de Google și alte motoare de căutare pentru a evalua paginile și a decide ordinea rezultatelor relevante pentru o interogare de căutare. Înțelegerea acestor factori este esențială pentru o strategie SEO eficientă. Specialiștii în marketing, creatorii de conținut și strategii SEO ar trebui să fie familiarizați cu acești factori pentru a crea o experiență mai bună pentru utilizatori, ceea ce poate duce la mai mulți clienți potențiali și conversii pentru afacerile dumneavoastră. Prin urmare, recomand să utilizați acești factori ca ghid.
Câți factori de poziționare Google există?
Există peste 200 de factori de poziționare care sunt considerați importanți pentru clasarea paginilor în rezultatele căutării Google, dar acest număr poate varia în funcție de actualizările algoritmului. Chiar dacă există mulți factori, nu toți sunt confirmați sau dovediți, unii sunt doar speculații.
Iată câțiva dintre factorii de poziționare
Vârsta și relevanța domeniului. Experții SEO consideră că un domeniu mai vechi poate avea o influență pozitivă, însă John Mueller de la Google a afirmat că vârsta domeniului în sine nu are importanță. Includerea unui cuvânt cheie în numele domeniului poate servi ca un semnal de relevanță, dar nu mai oferă același impuls SEO ca în trecut.
Cuvânt cheie în subdomeniu
Un subdomeniu care conține un cuvânt cheie poate contribui la creșterea poziției site-ului în rezultatele de căutare. Istoricul domeniului poate fi un factor important, deoarece un domeniu cu o istorie volatilă poate duce la resetarea istoricului site-ului și anularea linkurilor care indică domeniul sau, în unele cazuri, un domeniu penalizat poate transfera penalitatea către noul proprietar.
Durata de înregistrare a domeniul
Durata de înregistrare a domeniului este luată în considerare de către Google ca un factor de poziționare. Cu cât domeniul este înregistrat pentru o perioadă mai lungă de timp, cu atât mai multă încredere poate avea Google în acesta.
Domeniu cu potrivire exacta. Domeniile cu potrivire exactă au puține sau deloc beneficii pentru SEO direct.
Protocol WhoIs public vs. privat. Informațiile WhoIs private pot fi considerate ca un indiciu al faptului că există ceva ascuns, deoarece acestea nu sunt disponibile pentru public.
Proprietar WhoIs penalizat. Dacă Google identifică o persoană ca fiind un spammer, este logic să examineze alte site-uri deținute de acea persoană pentru a determina dacă acestea încălca regulile lor privind spam-ul.
Extensiile TLD pentru tara. Folosirea unei extensii de domeniu specifice unei țări poate contribui la o clasare mai bună pentru acea țară, dar poate limita posibilitatea site-ului de a obține clasări în alte zone geografice.
Cuvânt cheie în Title Tag. Title tag-ul, desi nu mai este la fel de important precum in trecut, ramane un semnal important de SEO pe pagina web.
Title Tag începe cu cuvântul cheie. Title Tag-urile care încep cu un cuvânt cheie au tendința de a obține performanțe mai bune decât cele în care cuvântul cheie apare la sfârșit.
Cuvânt cheie în Description Tag. Meta Description Tag-ul poate influența rata de clic, care este un factor important pentru poziționarea site-ului în rezultatele căutării, desi Google nu îl folosește ca un semnal direct pentru poziționare.
Cuvântul cheie apare în H1. Eticheta H1 este considerată un semnal secundar de relevanță pentru Google, conform unui studiu de corelare. Este văzută ca un al doilea Title Tag, și poate contribui la poziționarea site-ului.
TF-IDF. Cât de des apare un anumit cuvânt într-un document este cunoscut sub numele de TF-IDF. Cu cât un cuvânt apare mai des pe o pagină, cu atât este mai probabil ca pagina să fie despre acel cuvânt. Google utilizează o versiune avansată a acestui algoritm pentru a determina relevanța cuvintelor dintr-un document.
Lungimea conținutului. În general, conținutul extins este considerat mai valoros pentru algoritmul Google decât articolele scurte. Un studiu recent din industria SEO a arătat că articolele medii pe prima pagină Google au avut în jur de 1400 de cuvinte.
Cuprins. Utilizarea unui cuprins structurat poate ajuta Google să identifice mai ușor tema principală a paginii și poate conduce la afișarea de link-uri suplimentare către secțiuni specifice ale site-ului în rezultatele de căutare.
Cuvinte cheie de indexare semantica latent (LSI).
Utilizarea cuvintelor semantice apropiate (LSI) poate ajuta motoarele de căutare să înțeleagă mai bine contextul cuvintelor cu mai multe semnificații (cum ar fi „Apple” – compania sau „Apple” – fructul). Prezența sau absența acestor cuvinte poate funcționa ca un semnal de calitate a conținutului.
Cuvinte cheie LSI în Title Tag și Description Tag. Utilizarea cuvintelor cheie LSI în meta tag-urile paginii web poate ajuta Google să înțeleagă mai bine conținutul acesteia și să identifice cuvintele cu mai multe semnificații. Acest lucru poate fi folosit ca un semnal pentru relevanța paginii în căutări.
Pagina acoperă subiectul în profunzime. Există o legătură evidentă între amploarea abordării unui subiect și poziționarea în căutările Google. Astfel, pagini care tratează în detaliu un subiect au șanse mai mari de a se clasa mai bine față de pagini care abordează doar parțial un subiect.
Viteza de încărcare a paginii prin HTML. Viteza de încărcare a paginii este considerată un factor important atât de Google, cât și de Bing în stabilirea poziției unui site în rezultatele de căutare. Google utilizează acum informații reale despre viteza de încărcare furnizate de utilizatorii Chrome pentru a evalua performanța unui site.
Utilizarea AMP. Deși AMP nu este un factor direct de poziționare pentru Google, implementarea acestuia poate fi necesară pentru a obține poziționare în caruselul de știri al versiunii mobile a motorului de căutare.
Potrivire entitate. Există o corelație între conținutul unei pagini și ceea ce caută un utilizator? Dacă da, acea pagină poate obține un boost în poziționare pentru cuvântul-cheie respectiv.
Google Hummingbird. Algoritmul Hummingbird a permis Google să analizeze contextul și semnificația cuvintelor cheie, astfel încât să poată oferi rezultate mai relevante pentru utilizatori în căutările lor.
Conținut duplicat. Conținutul duplicat poate avea un impact negativ asupra poziționării site-ului în rezultatele de căutare, chiar dacă este doar ușor modificat.
Rel=Canonical. Utilizarea etichetei „Canonical” poate ajuta la evitarea penalizărilor din partea Google pentru conținut duplicat, atunci când este utilizată corespunzător.
Optimizarea imaginii. Imaginile pot furniza informații importante despre relevanța conținutului prin numele fișierelor, textul alternativ, titlul, descrierea și legendele, care pot fi utilizate de motoarele de căutare.
Cât de recent este conținutul. Actualizarea Google Caffeine promovează conținutul recent publicat sau actualizat, mai ales pentru căutările care necesită informații recente. Pentru a sublinia importanța acestui factor, Google afișează data ultimei actualizări a unei pagini.
Amploarea actualizărilor de conținut. Modificările recente și semnificative ale conținutului unei pagini pot afecta poziționarea acesteia în căutările Google, deoarece acestea indică că pagina este actualizată și relevantă pentru căutările utilizatorilor.
Actualizări istorice ale paginii. Frecvența cu care o pagina este actualizată poate fi un factor important în prospețimea paginii pentru motoarele de căutare, cu actualizări mai dese fiind considerate mai proaspete decât cele mai puțin frecvente.
Pronunțarea cuvintelor cheie. Există o corelație puternică între apariția unui cuvânt cheie în primele 100 de cuvinte ale conținutului unei pagini și poziționarea pe prima pagină a rezultatelor căutării Google.
Cuvânt cheie în H2, H3. Apariția cuvântului cheie într-un subtitlu de tip H2 sau H3 poate fi un indiciu suplimentar de pertinență pentru motorul de căutare.
Calitatea link-urilor. Link-urile către site-uri cu autoritate considerate ca fiind importante pot contribui la transmiterea semnalelor de încredere către Google, aceasta fiind o teorie sustinuta de o cercetare recenta din industrie.
Tema link-urilor. Conform algoritmului Hilltop, Google poate utiliza conținutul paginilor către care se face link-ul ca semnal de relevanță. De exemplu, dacă o pagină despre mașini face link către pagini legate de filme, Google poate înțelege că acea pagină se referă la filmul „Mașini”, nu la automobile.
Gramatică și ortografie. Conform Cutts, respectarea normelor gramaticale și ortografice poate fi un semnal de calitate pentru Google, însă aceasta poate fi o considerație schimbătoare în algoritmul lor.
Conținutul paginii este original? Dacă un conținut este identic cu cel de pe o pagină indexată, aceasta nu va avea aceeași performanță de poziționare sau poate fi chiar exclusă din indexare.
Optimizarea pentru dispozitive mobile. Aceasta actualizare premiază site-urile care au fost adaptate pentru utilizarea pe telefoane mobile, îmbunătățind astfel experiența utilizatorului și oferind un avantaj în clasamentul căutărilor pe Google.