Vrei sa atragi trafic organic si sa-ti cresti notorietatea online?
Ai inceput o campanie SEO si rezultatele intarzie sa apara?
Daca ai finalizat analiza cuvintelor cheie relevante pentru business si ai rezolvat problemele la nivel de site (SEO onpage) este timpul sa te concentrezi pe o campanie de link building.
1. Ce este link building si de ce este important?
Poate ca termenul de link building iti este complet strain sau poate ca deja esti familiarizat cu acest concept.
Totusi, parerea noastra este ca indiferent de cunostintele pe care le ai despre link building si influenta pe care o poate avea asupra website-ului tau, vei gasi cel putin cateva informatii utile in acest articol.
Ce trebuie sa stii inca de la inceputul acestui ghid este faptul ca link building-ul nu a fost niciodata mai important decat este acum.
Imagineaza-ti ca ai un website care are ca obiect de activitate comercializarea electrocasnicelor. Concurezi cu un alt furnizor de electrocasnice. Competitorul este activ in ceea ce priveste obtinerera de backlink-uri, pe cand tu nu esti.
Care dintre voi crezi ca are mai multe sanse sa-si creasca pozitia in motoarele de cautare?
Desigur, Google ia in considerare mai multi factori, dar numarul si calitatea backlink-urilor reprezinta unul dintre principalii 3 factori de clasare Google.
Asadar, avand in vedere ca Google acorda atat de multa importanta backlink-urilor, fara campanii de link building eficiente, nu prea ai sanse sa cresti in rezultatele motoarelor de cautare.
Daca nu cresti in rezultate, va fi destul de greu sa-ti cresti traficul pe website si, implicit, numarul clientilor.
Deci, daca vrei sa-ti cresti afacerea in mediul online si sa atragi potentiali clienti in numar cat mai mare, e foarte important sa stii ce este o campanie de link building si cum poate fi construita in mod cat mai eficient.
Definitie link building
Definitia este una destul de simpla. Link building-ul este procesul de obtinere a hyperlinkurilor de pe alte site-uri web catre propriul tau site.
Ce este un hyperlink? De obicei numit doar „link”, reprezinta o modalitate prin care utilizatorii pot naviga catre alte pagini din site sau din afara acestuia. Pentru link-urile care fac trimitere catre un alt website, specialistii SEO folosesc denumirea de backlink.
Exista multe aspecte complexe si dificile in momentul in care vorbim despre promovarea SEO, insa specialistii SEO tind sa fie de acord ca link building-ul este una dintre cele mai dificile parti ale muncii lor in domeniul promovarii online.
Tinand cont de faptul ca e o actiune atat de complexa si, in aceclasi timp, atat de importanta pentru Google, e de la sine inteles ca daca stapanestii arta construirii campaniilor de link building, iti cresti semnificativ sansele de a te pozitiona in fata competitorilor.
2. De ce este important link building-ul pentru SEO?
2.1 Anatomia unui hyperlink
Pentru a intelege de ce este important link building-ul, este important sa intelegi mai intai notiunile de baza despre modul in care este creat un link, modul in care motoarele de cautare vad link-urile si ce se poate interpreta din acestea.
- Inceputul etichetei de legatura – denumita eticheta de ancora, deschide eticheta de legatura si le indica motoarelor de cautare ca urmeaza sa fie inserat un link catre alt website sau pagina din site.
- Locatia de trimitere a linkului – „href” inseamna „trimitere la hyperlink”, iar textul din ghilimele indica adresa URL catre care se indreapta linkul. Aceasta nu trebuie sa fie intotdeauna o pagina web; ar putea fi adresa unei imagini sau a unui fisier de descarcat. Ocazional, vei vedea altceva decat o adresa URL, incepand cu semnul #. Acestea sunt linkuri locale, care te duc la o alta sectiune a paginii pe care te afli deja.
- Anchor text – acesta este textul pe care utilizatorii il vad pe pagina si pe care trebuie sa dea click daca doresc sa deschida linkul. Textul este de obicei formatat intr-un fel pentru a-l face sa iasa in evidenta, adesea cu culoare albastra si / sau subliniat, semnaland utilizatorilor ca este un link pe care se poate da click.
- Inchiderea etichetei de legatura: Aceasta indica sfarsitul etichetei de legatura catre motoarele de cautare.
2.2 Ce reprezinta aceste link-uri pentru motoarele de cautare?
Exista doua moduri fundamentale in care motoarele de cautare utilizeaza linkuri, denumite adesea si backlink-uri:
- Pentru a descoperi noi pagini web;
- Pentru a determina cat de bine ar trebui sa se claseze o pagina in rezultatele lor.
Odata ce motoarele de cautare au accesat cu crawlere paginile web dintr-un site, acestea pot extrage continutul acelor pagini si il pot adauga la indexurile lor.
In acest fel, motoarele de cautare pot decide cat de relevanta este o pagina si daca este de calitate. Cu alte cuvinte, daca merita sa fie bine clasata pe cuvintele cheie relevante (Google a creat un scurt videoclip pentru a explica acest proces).
Atunci cand decid acest lucru, motoarele de cautare nu pun accent doar pe continutul paginii; pun accent, de asemenea, pe numarul si calitatea backlink-urilor care trimit catre pagina respectiva.
In general, cu cat calitatea backlink-urilor tale este mai mare, cu atat este mai probabil ca pozitia ta in rezultatele Google sa creasca.
Link-urile sunt considerate un factor de clasare inca de cand Google a inceput sa domine piata motorelor de cautare, la sfarsitul anilor ’90.
2.3 Despre PageRank
Unul dintre fondatorii Google, Larry Page, a inventat PageRank, folosit in Google pentru a masura calitatea unei pagini pe baza partiala a numarului de link-uri care fac trimitere catre ea. Aceasta valoare a fost apoi utilizata ca parte a algoritmului general de clasare si a devenit un semnal puternic, deoarece era un mod foarte bun de a determina calitatea unei pagini.
(sursa: wikipedia.ro)
A fost atat de eficient, deoarece s-a bazat pe ideea ca un link ar putea fi vazut ca un vot de incredere in legatura cu o pagina – pentru ca nu s-ar face trimitere catre pagina respectiva daca nu ar merita, nu-i asa?
Teoria este ca, atunci cand cineva face trimitere catre o alta pagina web, spune in mod efectiv ca pagina respectiva este o resursa buna. In caz contrar, nu s-ar conecta la aceasta, in acelasi mod in care nu ai trimite un prieten intr-un restaurant care ti-a displacut.
Cu toate acestea, dupa aparitia PageRank, specialistii SEO au descoperit curand cum sa manipuleze cifrele in favoarea lor.
Drept urmare, Google a inceput in mod activ sa caute modalitati de a descoperi site-uri web care manipuleaza rezultatele cautarii si a inceput sa lanseze actualizari periodice care vizeaza in mod special filtrarea site-urilor care nu meritau sa se claseze.
Acest lucru a dus, de asemenea, la faptul ca Google a inceput sa elimine o serie de tehnici de obtinere a backlink-urilor care anterior erau considerate a fi bune, de exemplu, obtinerea unui backlink prin inregistrarea site-ului tau pe directoare web.
Dupa cum spuneam, aceasta a fost o tehnica pe care Google a recomandat-o la un moment dat, dar cum multi specialisti SEO au suprautilizat-o, Google a incetat sa regaseasca la fel de multa valoare in acest tip de backlink-uri.
2.3.1 Penalizari Google?
Ba mai mult, Google a inceput sa penalizeze in mod activ website-urile care se folosesc de astfel de tehnici pentru a urca in rezultate.
Actualizarile Penguin periodice sunt un bun exemplu prin care Google a penalizat si inca penalizeaza website-urile care se folosesc in mod abuziv de backlink-uri obtinute pe directoare web.
2.4 Despre algoritmul Google
Nu cunoastem algoritmul complet pe care Google il foloseste pentru a determina ce website-uri merita sa urce pe primele pozitii in rezultatele cautarilor – acesta este un fel de reteta secreta a companiei Google.
Cu toate acestea, consensul general in comunitatea SEO este ca backlink-urile obtinute in urma campaniilor de link building joaca un rol crucial in pozitia website-urilor in rezultate.
Dupa toate analizele si cercetarile facute de specialistii SEO de-a lungul timpului, putem afirma ca daca toti ceilalti factori sunt egali pentru website-urile de pe primele pozitii, volumul si calitatea backlink-urilor vor face diferenta.
Cu toate acestea, odata cu miscarile recente de la Google si ultimele actualizari, au aparut teoriile conform carora activitatile de pe social media ar adauga o valoare mai mare website-ului decat adauga backlink-urile.
Si, totusi, in momentul de fata nu exista nicio indoiala ca, daca realizezi campanii de link building cu backlink-uri de calitate catre website-ul tau, acestea te vor ajuta sa cresti in rezultatele Google si iti vor aduce mai mult trafic pe site.
Am mentionat “de calitate” de cateva ori pana acum si exista un motiv intemeiat – accentul pe calitate creste pe masura ce Google devine din ce in ce mai atent la filtrarea link-urilor de calitate inferioara.
Dupa cum se poate observa si in imaginea de mai sus, cei de la OptinMonster pun accent pe autoritatea si, respectiv, calitatea backlink-urilor.
Acest lucru are un impact direct asupra specialistilor SEO, deoarece acestia trebuie sa se asigura ca strategiile lor de link building se concentreaza in primul rand pe calitatea backlink-urilor pe care le pot obtine si nu doar pe volum.
2.5 Ce trebuie sa stii despre nofollow
Exista un atribut care uneori poate fi aplicat anumitor link-uri, anume, atributul „nofollow”. Daca te uiti la codul linkului sursa, poti vedea diferentele dintre un link nofollow si unul dofollow:
Exemplu de backlink dofollow:
Exemplu de backlink nofollow:
Ce fac aceste taguri de fapt este sa ii spuna lui Google sa nu ia in considerare acel link, pentru ca nu este de incredere. Prin urmare, obtinerea de backlink-uri nofollow nu vor influenta foarte mult pozitia site-ului tau in motoarele de cautare.
Motivul principal pentru care un site ar putea folosi nofollow este, de regula, faptul ca acel site nu are control total asupra link-urilor care sunt adaugate in paginile sale.
Cu alte cuvinte, site-urile respective nu vor sa acorde un vot de incredere atunci cand nu au siguranta ca website-urile respective merita cu adevarat un vot de incredere.
Acest lucru este mai frecvent decat te-ai putea astepta.
2.5.1 Cele mai frecvente situatii sunt in cazul:
• Comentariilor de blog;
• Forumuri;
• Pagini Wiki editabile;
• Yahoo! Răspunsuri;
Orice utilizator poate adauga in mod liber backlink-uri catre site-ul lui in fiecare dintre aceste website-uri si, din pricina volumului lor, nu este foarte practic ca fiecare link in parte sa fie moderat.
Deci, pentru a impiedica spammerii si link-urile de tip spam sa profite de PageRank-ul unui site, site-ul va alege adesea sa aplice atributul nofollow tuturor linkurilor postate de alti utilizatori.
In ceea ce privește munca ta SEO, trebuie sa stii ca link-urile care au inserate atributul nofollow probabil nu te vor ajuta prea mult in incercarea de a creste in rezultatele Google – si, in nici un caz, un backlink nofollow nu va valora la fel de mult precum unul dofollow.
Cu toate acestea, sunt anumite situatii in care putem spune ca si link-urile nofollow au valoarea lor. La urma urmei, utilizatorii Google nu observa daca un link este dofollow sau nu si pot da click pe el pentru a-l vizita. Asadar, un link nofollow, ar putea totusi atrage trafic relevant pe website-ul tau.
3. Importanta campaniilor de link building pentru afaceri
Dupa cum am discutat, backlink-urile sunt un semnal foarte important pe care motoarele de cautare il folosesc pentru a determina clasamentul. Asadar, stim ca un numar mai mare de backlink-uri de inalta calitate care trimit catre website-ul tau poate creste semnificativ sansele de a te clasa bine.
Totusi, exista si alte beneficii pe care campaniile de link building le aduc afacerii tale – unele mai putin evidente, dar totusi de luat in considerare:
3.1 Campaniile de link building construiesc „relatii”
Dupa cum a spus si Brian Dean de la Backlinko:
Campaniile de link building poate implica deseori accesul la alte site-uri web si bloguri relevante din industria ta. Chiar si obtinerea unui backlink te poate ajuta sa intri in legatura cu o persoana din nisa ta.
Ce este si mai bine este faptul ca daca scrii continut si oferi informatii relevant, este foarte posibil ca un website din aceeasi industrie sa preia anumite informatii si sa precizeze sursa, acordandu-ti votul de incredere.
Construirea relatiilor pe termen lung cu influenti cheie din industria ta este un beneficiu extrem de important. Aceste relatii pot insemna ca afacerea ta devine foarte apreciata si de incredere.
Acest lucru in sine este valoros, chiar daca uitam pentru un moment de link building, deoarece creezi prezente online autentice care chiar pledeaza pentru afacerea ta.
3.2 Prin link building obtii trafic de recomandare
Am discutat despre impactul backlink-urilor asupra pozitiei tale in rezultatele Google, dar cum ramane cu impactul link-urilor asupra traficului? Un backlink bun de pe un site web foarte vizitat poate duce, bineinteles, si la cresterea traficului.
Daca este un site web relevant, este posibil ca si traficul sa fie relevant si ar putea duce si la cresterea vanzarilor. In aceasta situatie backlink-ul respectiv nu aduce un plus doar in ceea ce priveste strategia SEO, ci si in ceea ce priveste clientii.
Daca iti doresti sa faci o campanie de link building pentru afacerea ta si sa monitorizezi efectele pe care le are asupra afacerii tale, insa nu ai timp pentru o astfel de actiune, poti apela la o agentie SEO. Printre serviciile SEO oferite de agentia de marketing online FivePlus se numara si campaniile de link building.
3.3 Link building si imaginea de brand
Link building-ul de calitate te poate ajuta sa iti construiesti imaginea de brand si sa iti stabilesti autoritatea in nisa ta. Exista cateva tehnici de link building (cum ar fi crearea de continut), care pot arata oamenilor expertiza companiei tale – acest lucru poate contribui mult la construirea si intarirea imaginii brandului tau.
De exemplu, daca creezi continut pe baza datelor din industrie si il publici, iti vei creste semnificativ sansele de a capata notorietate in industria in care activezi.
4. Concluzie
Dupa cum am discutat, de-a lungul timpului campaniile de link building au reprezentat un factor extrem de important pentru Google. Acest lucru nu s-a schimbat, iar numarul si calitatea backlink-urilor care trimit catre site-ul tau reprezinta inca un factor extrem de important pentru pozitia website-ului tau in motoarele de cautare.
Avand in vedere beneficiile pe care tocmai ti le-am prezentat, nu ramane nicio indoiala – este foarte important pentru afacerea si pentru prezenta ta online sa-ti dedici timp construirii unor campanii de link building.
Nu doar ca iti vei creste pozitia in Google, dar vei atrage mai mult trafic pe website si ai sanse mult mai mari de a-ti creste vanzarile.
Te-am convins sa iti construiesti prima ta campanie de link building, dar nu vrei sa o faci de unul singur? Intra in contact cu specialistii nostri si lasa-ne sa te ajutam!