Optimizare SEO

Optimizarea SEO – modalitatea prin care poți obține vizibilitate organică în prima pagină a rezultatelor motoarelor de căutare

Optimizarea SEO este singura modalitate prin care poți obține vizibilitate sau expunere organică în prima pagină sau în top 10 rezultate ale motoarelor de căutare.

Această modalitate presupune un proces foarte complex, cunoștinte SEO tehnice avansate, cunoașterea business-ului în cel mai mic detaliu, creativitate, reasearch și analiză, multă muncă și răbdare.

De ce este important să fim vizibili în top 10 rezultate Google?

  • 93% dintre experiențele online încep pe un motor de căutare

  • 68% dintre aceste experiențe online se petrec pe motorul de căutare Google, iar în România peste 95% dintre utilizatori se folosesc de Google

  • Majoritatea utilizatorilor Google accesează doar prima pagină de rezultate( 91,5%)

  • 74% dintre cei care accesează prima pagină Google (primele 10 rezultate organice Google) de fapt dau click pe primele 5 rezultate: poziția 1 – 32%, poziția 2 – 17%, poziția 3 – 11%, poziția 4 –8%, poziția 5 – 6%

  • Maximizarea șanselor de creștere a traficului organic non brand pe website și în timp a traficului de tip brand și a celui de tip direct.

de ce sa alegi optimizare seo
analiza seo periodica

Ce s-a întâmplat mai exact atunci? Inițial, webmasterii trimiteau pagina web sau URL-ul către motoarele de căutare, acestea realizau căutări prin site-ul web pentru a identifica și a extrage legături către alte pagini și a returna informațiile din pagina web cu scopul ca ulterior, aceasta să fie indexată. În funcție de tipul de informație, cuvintele cheie identificate, distribuția acestora  și ponderea în care au fost utilizate, se realiza un clasament al poziționărilor. Acesta a fost momentul în care proprietarii de site-uri web au început să înțeleagă și să recunoască valoarea unei  bune clasări și a vizbilității superioare în motoarele de căutare, lucru care s-a transformat în oportunități pentru practicanții / specialiștii SEO.

Definită pe scurt, Optimizarea SEO sau Search Engine Optimization, este o subcategorie a marketing-ului online – SEM, care reprezintă un proces ce implică o multitudine de tehnici prin care o pagina web poate fi adusă la o formă corectă din punct de vedere al cerințelor motoarelor de căutare, crescând astfel șansele de a fi propulsată în primele rezultate. Această propulsare în primele rezultate este realizată în urma unor căutări ale utilizatorilor după anumite cuvinte cheie sau expresii și gradul de optimizare SEO acoperit de acele site-uri web conform cerințelor motoarelor de căutare.

campanii de optimizare seo

Contactează-ne pentru o discuție! 

0752 172 600

Cei mai importanți factori de ranking SEO

Acțiunile care sunt incluse în procesul de optimizare SEO al unui website, sunt în mare parte, în strânsă legătură cu cerințele / regulile impuse de către motoarele de căutare.

Plecând de aici, ultimele date referitoare cele mai utilizate motoare de căutare la nivel global, arată astfel:

  • Google – 92.06%
  • Bing – 2.61%
  • Yahoo! – 1.79%
  • Baidu – 1.16%
  • Yandex – 0.56%
  • Yandex RU – 0.52%

În România, Google este folosit de peste 95% dintre utilizatori, lucru care determină necesitatea optimizării SEO a site-urilor web din punct de vedere al factorilor Google.

Google ne-a tot informat de-a lungul timpului cu privire la faptul că rezultatele în SERPs sunt stabilite în funcție de cel puțin 200 de factori de ranking, care se modifică constant în funcție de comportamentul sau experiența utilizatorilor. Din acest motiv, suntem întâmpinați foarte des cu modificări, așa cunoscutele update-uri Google. Chiar dacă sunt foarte multe și la distanțe mici de timp între ele, majoritatea sunt minore; update-urile cu impact major, se realizează la intervale de timp mai mari.

După cum este cunoscut, Google nu ne spune foarte multe, motiv pentru care trebuie să fim conectați tot timpul pe noutățile ce țin de SEO, să realizăm mult research, analize și comparații de date, interpretări și implementări, astfel încât să ținem pasul cu aceste modificări și update-uri minore, încât la update-urile majore, să nu suferim pierderi sau fluctuații dezastruoase la nivelul poziționărilor, care în mod clar vor impacta negativ și traficul organic.

  • Conținutul (texte focusate pe cuvinte cheie + conținut media: poze, videoclipuri, etc.)
  • Link-uri relevante primite de la alte site-uri (backlinks)
  • RankBrain – sistem bazat pe inteligența artificială creat cu scopul de a returna rezultate mai relevante pentru intenția de căutare a utilizatorilor,  dincolo de cuvintele cheie exacte folosite în căutari

Alți factori de poziționare deduși din comunicările Google privind calitatea site-urilor, sunt:

  • viteza de încărcare a site-ului 
  • optimizarea pentru dispozitivele mobile 
  • prezența conexiunii securizate HTTPS  
  • “engagementul” (interacțiunea utilizatorilor cu site-ul)

Un alt factor pe care îl bănuim și în jurul căruia s-a tot discutat, este rolul semnalelor sociale (exemplu: activitatea din rețelele sociale: Facebook, Instagram, Linkedin, etc).

Etapele principale dintr-un proces de optimizare SEO

Primul pas într-un proces de optimizare SEO a unui website este acela de a stabili obiectivele pe care dorim să le atingem. Acest lucru este valabil ori de câte ori construim o strategie de marketing – fiecare canal de promovare și fiecare tip de campanie trebuie să aibă setate obiective realiste și în concordanță cu tipul de campanie care s-a ales.

Obiectivele SEO pot să difere de la un business la altul, fără să ne referim la valorile acestora, ci doar la tipurile de obiective. Prin urmare, câteva exemple de obiective SEO care ar trebui să existe setate în cadrul unei campanii SEO ar fi:

  • Creșterea vizibilității organice ( creșterea poziționării website-ului)
  • Creșterea traficului organic – care genereaza de cele mai multe ori și alte tipuri de obiective, cum ar fi: identificarea și creșterea pieței potențiale
  • Cresterea traficului direct – la o analiză în care constatăm creșteri semnificative ale traficului organic și creșteri semnificative ale traficului direct, se poate deduce faptul că printr-o creștere a vizibilității site-ului, a crescut traficul, brandul s-a consolidat, a devenit cunoscut, iar acest lucru a determinat creșterea traficului direct
  • Creșterea autorității site-ului – autoritatea site-ului reprezintă un scor care prezice cât de probabil este ca un site să se claseze în primele rezultate ale motorului de căutare pentru cuvintele cheie vizate. În termeni SEO i se spune DA și se calculează pe o scară de la 1 la 100.
  • Creșterea ratei de conversie – conversiile pot fi diferite de la un site la altul – exemple de conversii: comenzi finalizate, trimiterea de formulare de contact/cerere-ofertă, click pe numărul de telefon, ș.a.m.d)
  • Creșterea valorilor altor KPI’s ( Key Performance Indicator), cum ar fi:rata de click, numărul de afișări, bounce rate (rata de respingere), numărul de sesiuni, numărul utilizatorilor noi, etc.

După ce am stabilit obiectivele SEO, este nevoie de realizarea unui audit SEO complet care să cuprindă: o analiză foarte detaliată a site-ului, o analiză SEO Off-Page și o analiză a competiției.

Analiza SEO On-Page sau auditul SEO On-Page, trebuie să aibă în vedere foarte multe elemente SEO. Enumerăm doar câteva dintre ele: indexabilitatea, arhitectura site-ului, keyword research-ul, structura URL-urilor, conținutul duplicat, meta tag-urile, sitemap-ul, viteza de încărcare, etc.

Analiza SEO Off-Page, trebuie să urmărească: analiza profilului de link-uri externe (backlinks), raportul link-urilor dofollow vs. nofollow, ancorele utilizate, analiza profilului de link-uri al competiției, etc.

Analiza Competiției , trebuie realizată din mai multe perspective și anume: din punct de vedere cuvinte cheie targetate / urmărite, poziționarea acesteia în raport cu site-ul nostru, conținutul de pe website în raport cu al nostru, identificarea punctelor diferențiatoare, etc.

Implementarea recomandărilor rezultate în urma auditării SEO On-Page / On-Site este primordială, deoarece vizează în mod direct optimizarea On-Page, iar astfel ne vom asigura că site-ul respectă cerințele Google. Celelalte acțiuni din procesul de optimizare SEO, pentru a fi efieciente și a returna rezultate vizibile, trebuie să fie realizate în momentul în care avem un site sănătos și conform Google.

După ce am stabilit obiectivele SEO, am realizat auditarea SEO și am implementat recomandările rezultate, cunoaștem competiția și cum stăm din punct de vedere SEO raportat la competitori, poate să înceapă campania SEO propriu – zisă sau lunară.

Campania SEO lunară trebuie să cuprindă următoarele 4 mari direcții:

  • Tehnic
  • Content writing
  • Linkbuilding
  • Account management

Stai de vorbă cu un consultant SEO! 

0752 172 600
avantaje optimizare seo

Avantajele optimizării SEO și impactul asupra business-ului tău!

Numărul de website-uri a crescut foarte mult începând cu anul 1991, ajungând la finalul anului 2019, la 1,71 de miliarde, maximul atingându-se în 2017 – 1,76 miliarde de site-uri.

În acest context, putem spune că este obligatoriu să fim în primele rezultate Google, dacă ne dorim ca site-ul să fie vizitat de potențialii noștri clienți și să ne ajute cu adevărat. Ce vrem să spunem este faptul că nu mai este suficient doar să avem un site dacă acesta nu are vizibilitate, un ranking superior în clasamentul Google ba, chiar putem afirma că este ca și cum nu l-am avea.

Optimizarea SEO a website-urilor generează o serie de avantaje atât asupra rezultatelor din online cât și asupra proceselor de business :

  • Cel mai bun ROI ( Return On Investement )

  • Creșterea brand awareness-ului

  • Creșterea traficului de calitate

  • Creșterea ratei de conversie

  • Scăderea bounce rate-ului

  • Creșterea gradului de cunoaștere al comportamentului utilizatorilor

  • Îmbunătățeste experiența utilizatorilor cu site-ului și cu business-ul

  • Ajută la o structurare corectă și relevantă a informației pe site

  • Ajută la o cunoaștere mai bună a competiției

  • Identifică oportunităti de dezvoltare a afacerii

pasi strategie seo

Ce tool-uri SEO folosim?

Pentru ca un site sa fie pozitionat cat mai sus in pagina de rezultate, acesta trebuie sa respecte o serie de parametrii atat din punct de vedere al functionalitatii cat si al relevantei pentru utilizatori.

Astfel, pentru cele mai bune rezultate, folosim o suita de tool-uri premium pentru analiza acestor parametrii si rezolvarea problemelor identificate.

logo tool-uri seo pentru mobil
echipa seo dedicata

Optimizarea SEO este un proces complex și de durată – apelează cu încredere la noi!

  • Experiență de 12 ani în optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare

  • Expertiză largă și avansată lucrând atât pe proiecte din România cât și pe proiecte internaționale

  • Implicarea pe proiecte din nișe variate și pe toate categoriile de site-uri

  • Specialiști SEO dedicați care au ales această activitate din plăcere și nu fiind constrânși

  • Utilizăm tool-uri premium

  • Procese de lucru avansate și foarte bine optimizate

  • Avantajul de a avea intern specialiști din toate direcțiile de marketing, fiind o agentie full services

  • Transparență totală

  • Comunicăm eficient, ori de câte ori este nevoie astfel încât lucrurile să fie clare iar succesul garantat

  • Lucrăm responsabil și asumat

  • Suntem flexibili

  • Știm să ascultăm