1. Un site fara SEO = un site fara trafic organic
Daca un site nu este optimizat SEO, este putin probabil ca acesta sa fie pozitionat pe primele pozitii ale motoarelor de cautare, pe cuvinte cheie specifice domeniului de activitate in care activeaza. Pentru ca un site sa avanseze in rezultatele organice si sa obtina trafic, este nevoie de optimizare si promovare SEO. In primul rand, in momentul in care vorbim de afaceri online, prin SEO putem afla pentru inceput care sunt problemele pe care le intampina site-ul si de ce nu atragem utilizatori. Urmatorul aspect este cum putem rezolva aceste probleme.
2. Ambele tipuri de actiuni SEO (on page si off page) sunt importante
Nu se pot obtine rezultate realizand doar actiuni on sau off site. Coroborate, cele doua tipuri de activitati determina sucesul unui business online. Prin SEO OnPage vorbim despre toate actiunile de optimizare care se desfasoara la nivelul site-ului (continut adaugat / optimizat, linking intern, URL-uri realizate / optimizate etc.), iar prin SEO OffPage vorbim despre toate actiunile de promovare SEO care se petrec in afara website-ului, cum ar fi campaniile de link building, promovarea pe social media etc.
3. Incepeti SEO acum
Avand in vedere ca perioada de castigare a vizibilitatii este destul de mare, fiecare zi de asteptare inseamna prelungirea perioadei fara trafic organic (pierderi importante de potentiali clienti). Ce trebuie sa intelegeti este faptul ca SEO e o activitate ce necesita timp si se face constant. Daca aveti o afacere online si nu v-ati gandit la promovare SEO pana acum, este foarte probabil ca competitorii dvs. sa se fi gandit si tocmai de aceea sa se afle in primele rezultate ale motorului de cautare. Asadar, daca vreti sa ajungeti sa-i depasiti, este foarte important sa va apucati de SEO cat mai curand.
4. Faceti analiza competitiei
Incercati sa identificati care este strategia SEO on si off site a primelor 3 site-uri clasate pe expresiile cheie pe care le vizati. Analiza va poate oferi informatii pretioase, de un real ajutor in conturarea propriei strategii de optimizare. Daca, de exemplu, aveti o afacere cu rochii de mireasa, cel mai probabil, cuvantul cheie pe care il vizati este rochii de mireasa. Asadar, ce puteti face pentru inceput este sa analizati primele 3 rezultate din Google pe acest cuvant cheie si sa aflati ce fac concret competitorii dvs. – se promoveaza pe social media, au campanii de link building, au un website optimizat, au meta title si meta description optimizate, astfel incat sa atraga atentia utilizatorilor.
5. Strategiile SEO nu sunt identice
Preluarea unei strategii SEO a unui site cu rezultate nu este o garantie de castig, intrucat clasarea unui site depinde de foarte multe variabile. Strategia SEO trebuie personalizata, in functie de site si specificul sau de activitate. Este foarte probabil ca nici pentru 2 website-uri din aceeasi industrie sa nu functioneze aceeasi strategie – daca, sa spunem, va axati pe campanii de link building, insa nu aveti un site optimizat si nici prea mult continut la nivelul acestuia s-ar putea ca aceasta strategie sa nu dea randament, chiar daca la competitorul dvs. a dat.
6. Rezultatele SEO nu sunt inregistrate in timp real
Dupa cum am mentionat si la punctul 3, rezultatele actiunilor SEO nu se vad imediat. Uneori poate dura cateva zile sau saptamani pana cand efectele lor sunt inregistrate. In momentul in care vorbim despre promovarea SEO, cuvantul cheie este rabdare. Trebuie sa aveti rabdare inainte de a vedea primele rezultate in munca SEO.
7. Nu considerati niciodata ca ati terminat actiunile SEO pentru site
SEO inseamna realizarea de activitati constante la nivelul unui site. Promovarea SEO insoteste un site pe tot parcursul existentei lui. Chiar daca poate parea o actiune de o luna-doua, nu este chiar asa. Este o activitate ce trebuie desfasurata constant. Mereu apar update-uri la Google si factori care sa va influenteze pozitia. Daca nu depuneti constant efort pentru a creste si a va mentine pozitia, este foarte probabil sa fiti nevoit sa o luati din nou de la 0, ceea ce nu este foarte placut, nu-i asa?
8. Adaptati constant site-ul la parametrii SEO
Motoarele de cautare realizeaza frecvent update-uri, dupa cum am mentionat. Pentru ca strategia SEO sa genereze rezultate trebuie ca, in permanenta, sa se monitorizeze situatia site-ului pentru ca acesta sa respecte parametrii SEO impusi de motoarele de cautare. Exact la fel este si in cazul factorilor de clasare. Google pune accent pe continutul video? Ofera-i continut video! Google pune accent pe promovarea social media? Atunci, ofera-i promovare pe social media. In promovarea SEO este crucial sa te adaptezi si sa fructifici orice oportunitate ti se ofera.
9. Ascultati sfaturile Google
Reprezentantii Google furnizeaza, sub forma de guidelines, informatii pretioase care pot imbunatati performanta unui site. Este indicat sa se urmareasca cu regularitate informatiile publice transmise de catre reprezentantii Google. Daca primim sfaturi direct de la sursa, de ce sa nu profitam de ele? Dupa cum am mai mentionat, in SEO, este importantsa fructificam orice oportunitate
10. Nu riscati aplicarea unei penalizari
Procesul SEO este unul de durata. Nu realizati actiuni care sa conduca la aplicarea unei penalizari Google. De cele mai multe ori, o penalizare aplicata unui site inseamna pierderi financiare importante pentru compania in gestiunea careia se afla. In cazul in care ati fost afectati, se recomanda consultarea unor servicii de recuperare penalizare Google.
11. Implementati, setati si utilizati contul Google Search Console
Google Webmaster Tools, cunoscut și sub denumirea de Google Search Console, este un tool gratuit care ajuta proprietarii de website-uri sa se asigure ca site-ul lor este compatibil cu Google. Google Search Console va indica o multime de informatii utile despre site, cum ar fi traficul de cautare, potentiale erori de indexare etc. Unul dintre principalele aspecte ale Google Search Console care fac din acest tool unul de top in lumea specialistilor SEO este faptul ca permite webmasterilor sa se asigure ca site-urile și paginile lor sunt accesate cu crawlere si procesate pentru indexarea Google.
12. Implementati, setati si utilizati contul Google Analytics
Google Analytics este, fara indoiala, cel mai utilizat tool de analiza web. Utilizati instrumentul Google Analytics, pentru a identifica care sunt sursele de trafic, comportamentul de cautare si traficul organic inregistrat. Informatiile comparative va vor ajuta sa luati decizii importante pentru business-ul dumneavoastra online. E foarte important sa intelegeti comportamentul utilizatorilor in momentul in care vorbim despre business-uri online. Ce va poate spune Google Analytics despre comportamentul utilizatorilor dvs? Ei bine, acest tool emite rapoarte despre paginile pe care ei le acceseaza cel mai des, sursa de pe care au accesat site-ul (de exemplu: social media), timpul pe care l-au petrecut pe website. Pentru a putea evolua ca business online trebuie ca mai inainte de toate sa va intelegeti publicul.
Google Search Console si Google Analytics sunt 2 tool-uri SEO gratuite cruciale pentru monitorizarea progreselor SEO ale unei afaceri.
13. Incercati mai multe tipuri de promovare
Realizarea unui singur tip de promovare poate conduce la pirederea de clienti. Este bine sa se realizeze si sa se testeze toate tipurile de campanii care pot face parte din strategia de e-marketing aplicata unui business. Ce inseamna acest lucru? In principal, ne referim la diversificarea campaniilor SEO cu campaniile PPC, mai ales ca acestea merg mana in mana.
14. Realizati campanii Google Ads. in completarea strategiei SEO
Campaniile Google AdWords sunt realizate pentru generarea rapida de conversii. Realizarea unei campanii de link-uri sponsorizate poate furniza informatii pertinente legate de comportamentul de cumparare. Astfel de informatii ajuta la conturarea si implementarea unui plan eficient de actiuni de e-marketing.
15. Dezvoltati continut pentru vizitatori, nu pentru motoarele de cautare
Continutul a reprezentat dintotdeauna un factor de top in ceea ce priveste clasarea motorului de cautare. In momentul in care oferi continut, acesta trebuie sa fie eficient in captarea publicului tinta, nu a trimite semnale catre Google. Degeaba folosisti un cuvant cheie de o multime de ori intr-un text, daca textul nu este inteligibil. Un continut slab va atrage utilizatori care vor parasi rapid website-ul – si, de fapt, acesta este un semnal pe care Google il vede. In momentul in care utilizatorii parasesc rapid un website, Google va decide ca informatiile din acel site nu sunt de interes si, deci, nu merita sa se afle in topul rezultatelor sale.
16. Nu copiati continut din alte site-uri
Fiti originali! Continutul copiat, in termeni SEO denumit continut duplicat va va aduce numai dezavantaje. Realizati continut unic si site-ul dumneavoastra va fi apreciat atat de vizitatori, cat si de motoarele de cautare. Nu este recomandat sa folositi acelasi continut nici la nivelul aceluiasi site, pentru ca Google va va depuncta. Nu va va aduce nici un beneficiu daca doar preluati informatii dintr-o alta sursa si le livrati in aceeasi forma. Google si utilizatorii apreciaza continutul unic si interesant.
17. Asigurati-va ca aveti un continut care merita clasat in primele rezultate
Un criteriu important in clasarea unui site in rezultatele motoarelor de cautare il reprezinta continutul publicat online. Continutul de calitate este cel care primeaza intotdeauna si cel care, in timp, contribuie la cresterea notorietatii si vizibilitatii online a site-ului. Aici ne referim atat la continutul publicat pe blog, cat si la continutul publicat pe alte website-uri, in campanii de link building. Dupa cum am mentionat si anterior, Google este multumit in momentul in care utilizatorii sunt multumiti. Daca oferiti utilizatorilor Google informatii care educa si ii ajuta, atunci, Google va va rasplati.
18. Publicati continut atractiv pentru vizitatori
Cu cat continutul site-ului este mai atractiv, cu atat vizitatorii vor petrece mai mult timp navigand in interiorul lui. Astfel, se transmit semnale catre motoarele de cautare ca site-ul furnizeaza informatii de interes si ca merita o clasare superioara in rezultatele organice. Ce inseamna continut atractiv? Ei bine, in primul rand, nu inseamna doar text. Google a inceput sa puna foarte mult accent pe videoclipuri si pe imagini. Asadar, recomandat este sa diversificati continutul cat de mult puteti.
19. Mai mult continut inseamna mai multe vizite, mai multe vizite determina cresterea vanzarilor
Un site care furnizeaza mai mult continut de calitate va obtine un vot de incredere de la vizitator, acesta din urma fiind convins mult mai usor sa genereze o comanda. Lipsa de continut determina vizitatorul sa caute informatiile dorite in alta parte (cel mai probabil, la concurenta), timpul petrecut pe site-ul dumneavoastra fiind extrem de scurt. Asadar, asigurati-va ca acoperiti cat mai multe dintre informatiile pe care le-ar putea dori un potential client. Puteti realiza inclusiv o rubrica de Intrebari frecvente. Daca aveti un magazin online, in rubrica respectiva ar trebui sa furnizati potentialilor clienti informatii despre livrare, retur, modurile in care ar putea plati etc.
20. Implementati un blog in site
Existenta unui blog permite adaugarea rapida de continut. Implementarea unui blog se recomanda la nivelul oricarui tip de site, fie el site de prezentare, catalog de produse sau magazin online. Dupa cum ati observat, am tot pomenit de realizarea de continut si cat de importanta este aceasta. Un site prezinta deja continut in paginile sale, dar nu este suficient. O sectiune de blog va ofera oportunitatea de a va exploata toate tipurile de continut – text, imagini, video.
Abordarea OptimizarePlus
Serviciul OptimizarePlus este un serviciu de optimizare site web pentru motoarele de cautare ce utilizeaza doar tehnici White Hat. Utilizand metode White Hat nu exista riscul penalizarii din partea motorului de cautare, obtinand o promovare SEO pe termen lung. Daca v-am convins sa va apucati de SEO, dar nu stiti de unde sa incepeti, puteti socilita un audit SEO gratuit, prin intermediul caruia sa vedeti ce probleme are website-ul dvs.