Servicii SEO pentru YouTube – dă un plus de valoare afacerii în mediul online
YouTube-ul este în prezent, al doilea cel mai utilizat motor de căutare, după Google.
Peste 12 milioane de utilizatori intră lunar pe YouTube, 9 milioane se uită zilnic la videoclipuri, iar timpul petrecut pe această platformă a crescut cu 25% anul acesta față de anul anterior (2020).
Fără îndoială, YouTube-ul este un instrument de marketing util pe care trebuie să-l includem în strategia de promovare online. Atunci când conținutul de pe YouTube este optimizat și realizat într-un mod profesional, poate genera o valoare semnificativă afacerii, prin expunere și vizibilitate sporită.
Optimizarea SEO a canalului YouTube și a conținutului video de pe platformă
Optimizarea SEO pentru YouTube seamănă destul de mult cu optimizarea obișnuită a conținutului pentru motorul de căutare Google, dar pe cât seamănă pe atât pot fi de diferite.
Algoritmii YouTube au rolul de a clasa videoclipurile încărcate pe platformă și de a menține utilizatorii cât mai mult pe ea.
SEO pentru conținutul video se referă, nu numai la optimizările SEO de bază necesare pentru a avea vizibilitate direct pe YouTube, ci și la acele optimizări prin care conținutul video să ajute site-ul companiei în ranking (să obțină poziții mai bune).
Optimizarea SEO pentru YouTube vizează 3 direcții principale:
Canalul de YouTube, la fel ca site-ul afacerii sau ca orice alt cont asociat companiei, trebuie creat astfel încât să fie sugestiv, reprezentantiv în raport cu denumirea companiei sau a domeniului de activitate.
Prin urmare, primul pas este orientat către denumirea canalului – recomandăm alegerea unei denumiri clare, ușor de reținut, intuitivă.
Al doilea pas, îl reprezintă crearea și implementarea unui layout grafic – nu recomandăm utilizarea temei oferită de Youtube, ci realizarea unui vizual grafic personalizat în care să fie incluse acele puncte diferențiatoare prin care să se creeze unicitate și valoare.
Un al treilea pas, ar putea fi structurarea listelor de redare pe categorii în funcție de ceea ce se oferă utilizatorilor (în funcție de domeniul de activitate). Structurarea se realizează ținând cont de cuvintele cheie relevante (rezultate în urma unei analize a cuvintelor cheie – keyword research) – prin adăugarea / inserarea acestora în denumirea categoriilor.
Un alt pas în optimizarea SEO a canalului de YouTube, îl reprezintă crearea și adăugarea unei descrieri – descrierea trebuie să fie unică, reprezentativă, atrăgătoare și de preferat să conțină cuvintele cheie principale (de bază) ale afacerii.
Prin conținutul video ne referim la video-urile existente deja pe canalul de youtube și la viitoarele video-uri ce vor fi adăugate.
Câteva optimizări SEO pe care le avem în vedere atunci când ne raportăm la conținutul video:
- Optimizarea titlului
- Optimizarea descrierii
- Adăugarea de tag-uri / etichete
- Personalizarea miniaturii
- Optimizarea numelui fișierului
Engagementul și factorii de ranking
Există mai mulți factori de ranking în funcție de care se realizează clasamentele videoclipurile pe YouTube sau a canalelor. De asemenea și un engagement, poate ajuta la o poziționare mai bună în clasament. Vom detalia o parte dintre factorii de ranking care pot ajuta la o vizibilitate ridicată a conținutului video:
CTR (Click- Through – Rate)
Factorul CTR, ajută la o clasare mai bună a videoclipurilor – cu cât un videoclip ajunge să strânga / să adune mai multe click-uri în urma efectuării unei căutări după un cuvânt cheie pe care rankează, cu atât o să ajute mai mult. Practic, dintre toate videoclip-urile care sunt afișate în urma respectivei căutări, videoclip-urile care reușesc să strângă mai multe interacțiuni (mai multe click-uri), transmit către YouTube mesajul că a fost cel mai relevant pentru utilizatori, iar YouTube-ul răsplatește acest lucru, oferindu-i o poziție mai bună în clasament.
Comentarii
Obținerea unui număr mare de comentarii la videoclipuri, poate ajuta foarte mult în poziționare. YouTube percepe aceste interacțiuni și reacții drept un feedback pozitiv din partea utilizatorilor, motiv pentru care consideră că acele videoclipuri trebuie să se bucure de o vizibilitate bună.
Abonați
Cu cât numărul de abonați ai canalului de Youtube este mai mare, cu atât mai mult se consideră relevant și va ajuta, de asemenea, la un ranking mai bun.
Dimensiunea videoclip-urilor
Dimensiunea videoclip-urilor pe YouTube este o discuție destul de amplă și mult discutată.
Acum, nu ne referim la acele videoclip-uri pe care le utilizăm în promovarea platită (aceasta este o discuție separată, deoarece lucrurile diferă foarte mult), ci la videoclip-urile pe care le încărcam și de la care așteptăm ca lucrurile să se întample organic. Experiența ne-a demonstrat că videoclip-urile mai mari / mai lungi ajung să fie apreciate mult mai mult de către utilizatori comparativ cu cele scurte (cele de câteva secunde). Bineînțeles că sunt și excepții, dar cel mai important și la aceste cazuri ne referim și noi acum, este ca mesajul din videoclipuri să fie într-adevăr de interes și să fie bine construit, pentru ca ideile esențiale să ajungă la utilizatori.
Indicatorii de performanță ai conținutului pe YouTube
După fiecare videoclip nou adăugat, la scurt timp este necesar să revenim și să analizăm indicatorii de performanță:
Numărul total de vizualizări
Rata de click
Vizitatorii unici
Timpul mediu petrecut pe videoclip
Evoluția numărului de abonați
Numărul de comentarii
Numărul de share-uri
Numărul de like-uri
Timpul total petrecut de utilizatori la nivelul întregului canal
Expunerea afacerii pe Youtube – avantaje
Conținutul video poate atrage de 2 ori mai mulți vizitatori lunar
Ajută la formarea unei identități a brand-ului
Creează oportunități de apropiere într-un mod mai ușor și mai prietenos cu publicul tău
Oferă posibilitatea de a afișa conținut video pe site prin integrarea directă din YouTube – este demonstrat faptul că site-urile care au conținut video au o rată de retenție semnificativă a utilizatorilor – oamenii preferă site-urile care sunt populate cu conținut video
Peste jumătate dintre vizualizările pe YouTube sunt realizate de pe dispozitivele mobile – ceea ce inseamnă că prin aceste integrări specifice a video-urilor pe site prin YouTube, se realizează mai ușor și ajută și la viteza de încărcare a site-ului
Conținutul de tip video, atrage mult mai mult comparativ cu conținutul de tip imagine sau text
Posibilitatea de a aplica mai multe abordări în comunicare și de a te juca cu mesajele
Oportunitatea de a crea mult mai ușor o comunitate în jurul brand-ului – care te va promova credibil
Oamenii rețin mult mai mult și mai ușor conținutul video față de un conținut text, imagine sau text plus imagine – aprox.80% dintre oameni își amintesc de conținutul de tip video