Top 7 trenduri SEO in 2019

Top 7 trenduri SEO in 2019

Google investeste mult pentru a fi cel mai bun motor de cautare. Regulile jocului SEO se schimba de la an la an. Pentru a obtine vizibilitate maxima trebuie sa iti adaptezi strategia.

Iti prezentam factorii SEO care vor face diferenta in 2019.

  1. Inteligenta artificiala adusa de RankBrain

Algoritmul Google Rank Brain ramane si in anul 2019, al treilea factor de ranking, dupa importanta, in clasamentul Google (cei mai importanti 3 factori de ranking confirmati de Google fiind: continutul, link-urile externe – backlinks, algoritmul Rank Brain).

Google-ul, dupa cum probabil stiti, imbunatateste constant acest algoritm si nu numai, motiv pentru care si in anul 2019, trebuie sa deschidem ochii larg astfel incat sa realizam o promovare eficienta a site-urilor pentru rezultatele organice.

Primele 3 intrebari pe care trebui sa ni le adresam sunt: Ce este Rank Brain? Ce face sau cum functioneaza Rank Brain? Cum putem aduce optimizari?

1.1. Ce este Google Rank Brain?

Este un sistem “self-learning” bazat pe inteligenta artificiala, creat cu scopul de a returna rezultate mai relevante pentru intentia de cautare a utilizatorilor, dincolo de cuvintele exacte folosite in cautari.

Simplificand, este un sistem care evalueaza modul in care utilizatorii interactioneaza cu rezultatele afisate in Google Search.

1.2. Ce face sau cum functioneaza Rank Brain? Cum putem aduce optimizari?

In continuare, incercam sa explicam prin cateva situatii:

Exemplu: facem o cautare pe cuvantul cheie “cafea frappe”:

Acum, presupunem faptul ca rezultatul nr.2 v-a atras atentia si ati dat click imediat pe el, ati inteles ca acea reteta este bine scrisa, continutul fiind usor de inteles si o vedeti ca fiind interesanta de citit. Concluzia finala fiind ca veti petrece un timp seminificativ pe acest site.

Google-ul inregistreaza acesta actiune si o va lua in considerare in viitor la afisarea acestui rezultat in motorul de cautare.

Acum, sa ne uitam si sa analizam rezultatul nr.1 – ce v-ar trasmite acest rezultat? O reteta poate incompleta, neavand imagini sau alte date necesare iar reactia dvs ar putea fi o iesire imediata de pe site si poate o revenire la rezultatul nr.2. Google-ul va inregistra si aceasta actiune.

Din cele 2 situatii de mai sus, concluziile sunt ca Google analizeaza si ia in considerare urmatoarele:

  1. Cat timp petrece utilizatorul pe site/pagina

Rank Brain acorda o atentie sporita timpului petrecut de catre utilizatori pe site.

Conform mai multor statistici SEO, a fost depistat faptul ca timpul mediu pentru top 10 site-uri in rezultatele Google este de aproximativ 3 minute si 10 secunde.

O alta confirmare de acest gen este realizata de Google Analytics care considera ca +/-3 minute reprezinta un timp optim, petrecut de catre utilizatori pe site ( atentie: +/-3 minute – mici diferente fara a exista o scadere majora sub 3 minute).

Daca un numar considerabil de utilizatori vor face acelasi lucru si vor ramane pe site un timp considerabil, Google va returna respectiva pagina web in rezultatele organice astfel incat utilizatorii sa o gaseasca mai usor. Acest fapt reprezinta pentru Google un semnnal referitor la faptul ca informatia/continutul de pe acel site este relevant/de calitate.

  1. Procentul de utilizatori care au dat click pe rezultatul afisat (CTR)

Aici, lucrurile se simplifica si anume: daca nimeni nu viziteaza site-ul, Google nu vede vreun motiv pentru care sa afiseze site-ul respectiv in primele 10 rezultate/10 pozitii Google.

Insa, daca pe site exista o cerere iar utilizatorii intra pe site la afisarea acestuia in rezultatele organice, Google nu vede vreun motiv pentru care sa nu afiseze site-ul in Top 10 rezultate Google. 

  1. Mobile First Index

In anul precedent, 2018, Google a anuntat faptul ca va lua in considerare in mod prioritar varianta mobile a site-urilor. Google-ul va considera ca si versiune de baza, versiunea mobile a site-urilor. Aceasta metoda va fi folosita chiar daca site-urile vor fi cautate de pe desktop. Daca site-urile nu vor fi adaptate pentru ambele versiuni Mobile/Desktop, vor exista mari sanse sa fie afectata vizibilitatea acestora in motorul de cautare Google.

In prezent 60% din cautarile pe Google sunt realizate de pe dispozitivele mobile si acest procent va creste din ce in ce mai mult.

Chiar daca aceasta metoda de indexare dupa principiul Mobile-First in Google nu ruleaza in prezent la capacitatea maxima, e bine sa fim pregatiti inca de pe acum. 

  1. CTR-ul (rata de click)

Da, da si iar da. Avem nevoie de valori cat mai mari ale CTR-ului, deoarece reprezinta un semnal important pentru algoritmul Rank Brain iar daca reusim sa le obtinem, vom beneficia si de pozitii in primele rezultate Google.ro.

Un alt aspect foarte important, pe care poate il cunoasteti sau nu, este ca Google are un interes major ca noi sa investim cat mai mult pentru rezultatele platite, reducand rezultatele organice in cautari.

Intr-un studiu a fost demonstrat ca CTR-ul organic a scazut cu 37% din 2015 pana in prezent. 

  1. Continut – Cuvinte cheie.

Cum putem face research pe cuvinte cheie relevante?

In trecut Google sau mai bine spus algoritmii Google, analizau pagina in dependenta de cate ori era folosit cuvantul cheie in structura acesteia. Cu alte cuvinte, Google se baza 100% pe continutul paginii pentru o pozitionare in cautarile organice, sectiunile importante fiind :

  1. Structura URL
  2. Titlul paginii
  3. Meta taguri
  4. Atributul alt imagini
  5. Heading-uri
  6. Continut (text in interiorul paginii)

Toti acesti factori inca sunt importanti , dar la momentul actual, Google a devenit mai inteligent fata de acum cativa ani. In prezent,pe langa analiza de continut, el are capacitatea de a analiza si intelege contextul.

  • De ce anume ar trebui sa tinem cont?

RETINETI: Sarcina Google nr.1sa afiseze utilizatorului cel mai relevant rezultat. Deseori intalnim continut ce este “atacat” cu cuvinte cheie. Acest lucru nu este recomandat. Ce trebuie sa facem este sa dezvoltam texte incercand sa aprofundam subiectele propuse, oferind informatii relevante pentru posibilii utilizatori interesati.

  • Cum putem crea continut de calitate pentru promovarea site-urilor?

Pentru inceput, putem dezvolta continut cu un volum de 500-2000 cuvinte/pagina si sa-l adaugam pe site. Astfel, vom putea oferi informatii relevante, de care utilizatorul nostru ar avea nevoie si care ar putea sa-l ajute sa inteleaga cum si de ce ar avea nevoie de serviciile/produsele noastre.

In urma mai multor investigatii si analize pe factorii de ranking Google, multi specialisti ce ofera servicii SEO au ajuns la concluzia ca dezvoltarea unui text mai voluminos este mai benefic pentru cresterea vizibilitatii unui site in motorul de cautare Google.

  • Introducerea cuvintelor cheie in textul unei pagini web

Dupa cum am mentionat si anterior, nu se recomanda introducerea cuvintelor cheie intr-un mod excesiv, prin repetarea sau insiruirea acestora in cadrul unei pagini web.

Ce ar trebui sa ne intereseze pe noi, sunt cuvintele cheie derivate, combinatii de sinonime, sau cuvinte cheie din campul lexical al subiectului nostru. O pozitionare optima pe un numar semnificativ de cuvinte cheie derivate, va determina ca site-ul/urile sa devina relevante si pe cuvinte cheie generale (cuvinte cheie short-tail)

Exemplu :

Plecam de la urmatorul cuvant: „Jaguar”, care poate fi masina sau animal.

Daca vom realiza un text despre masina Jaguar,  vom folosi termeni precum: cai putere, motor, tractiune integrala, etc.

Daca vom realiza un text despre animalul jaguar, vom folosi termeni precum; animal, mamifer, felina, etc.

Practic, ce facem mai exact este sa dezvoltam descrieri folosind termeni din campul lexical al cuvantului cheie pe care dorim sa-l promovam. Prin acesti termeni, Google intelege despre ce vorbim, la ce sau la cine facem referire.

  • Metode eficiente pentru a gasi cuvinte cheie relevante pentru promovarea site-urilor

Metoda nr. 1 – folosim informatii chiar din Google

Pentru a intelege mai bine, luam urmatorul exemplu:  cuvantul cheie “haine copii“.

La cautarea acestui cuvant cheie in Google.ro observati in partea de jos a paginii urmatoarele sugestii :

Aceste sugestii sunt oferite de motorul de cautare Google ca fiind cele mai cautate si pot fi surse semnificative de trafic. Desigur, putem sa intalnim si rezultate de tip “cuvant cheie + nume brand”.

Metoda nr.2 – folosim informatii din Keyword Planner (Planificatorul de cuvinte cheie de la Google)

Aceasta metoda poate fi folosita cu succes si pentru cautarile organice pentru a realiza o analiza privind cuvintele cheie cel mai des folosite de catre utilizatori.

Atentie! Toate sugestiile oferite de tool-ul online Keyword Planner sunt preluate din cautarile platite, motiv pentru care pot sa difere de cele organice.

  1. Continutul Video

Continutul de tip video a devenit unul dintre cele mai puternice instrumente de promovare online.

Conform statisticilor Cisco, in anul 2021, continutul video va acapara un procent de 80% din traficul total online inregistrat. Hubspot.com are aceeasi parere, sustinand ca in prezent, mai mult de 43% dintre utilizatori prefera continutul video.

O sursa avantajoasa care poate fi folosita pentru promovarea online prin continut video in 2019, este canalul online Youtube.

In prezent Youtube este pe locul doi, reprezentand un sistem de cautare in intreaga lume.

Ca orice platforma video online, popularitatea acesteia creste intr-un ritm foarte rapid (numarul de ore petrecut pe Youtube de catre utilizatori in online, a crescut cu 60% in comparatie cu anul trecut).

Cu alte cuvinte tot mai multi oameni cauta ceea ce au nevoie pe Youtube.

Din acest motiv, daca se doreste cresterea traficului in 2019, o recomandare ar putea fi crearea si optimizarea de continut video care ar putea fi promovat prin platforma Youtube.

Youtube-ul este o sursa de trafic enorma ce nu trebuie ignorata!

Avantajul nostru, celor din Romania, este ca majoritatea site-urilor de pe piata romaneasca, nu folosesc video content, iar acest lucru ne-ar permite sa ajungem mai usor in top cautari.

  • De ce continutul video este atat de important?

Pentru inceput este bine de stiut faptul ca: 55% din toate rezultatele afisate in motorul de cautare Google, au in prezent cel putin un rezultat de tip video, iar majoritatea acestor rezultate apartin platformei Youtube.

De asemenea, daca luam in considerare faptul ca Youtube apartine companiei Google, ar trebui sa ne asteptam la cat mai multe rezultate de acest tip in 2019.

Acelasi fenomen se petrece si in cautarile Google Imagini (practic observam o combinatie de rezultate optinute din paltforma Youtube si cautari organice Google).

Solutia este simpla – daca utilizatorii din mediul online doresc sa vada cat mai mult continut video, atunci tot ce trebuie sa facem este sa cream pentru acestia (pe youtube) si sa publicam pe blog-ul intern din site-ul nostru cu link catre sursa.

  1. Google Voice. Adaptarea site-urilor in functie de cautarile vocale

Un factor care a inceput sa capete popularitate, este cautarea vocala.

  • Cautarile vocale in Google au crescut incepand cu anul 2008 de 35 de ori pana in present;
  • 40% din utilizatori folosesc cel putin odata pe zi cautarea vocala;
  • 20% din cautarile vocale sunt realizate de pe dispozitivele mobile.

Desigur, cautarile vocale sunt la inceput de drum si este prea devreme sa vorbim de o promovare eficienta pe acest segment (in prezent pentru Google.ro acestea nu sunt active) dar este bine sa fim informati, deoarece in viitor, acestea vor deveni ca popularitate la acelasi nivel cu cautarile traditionale din prezent.

Informatiile pe care putem sa vi le oferim privind modul in care cautarile vocale functioneaza in prezent sunt urmatoarele:

  1. Site-urile trebuie sa fie pozitionate in prima pagina Google;
  2. Indiferent ce doriti sa promovati (serviciu; produs; blog; alte informatii), regula de baza este ca site-ul sa se afle in cautari organice in top 10 rezultate;
  3. Informatiile principale din pagina promovata trebuie sa fie si in meta descriere (meta description);
  4. Un ultim factor este introducerea de tip intrebare si raspuns in continutul paginii promovate.

In cautarile vocale, Google alege rezultatele ce ofera intrebare si raspuns la cautarea utilizatorului.

  1.  Promovarea site-urilor prin continut si link-uri externe (SEO Off-Page)

Si in 2019, acesta va ramane unul din factorii importanti pentru o promovare SEO eficienta.

  • Fara continut de calitate nu veti obtine link-uri externe!
  • Fara link-uri externe nu veti obtine pozitionare in primele rezultate Google!

Daca nu sunteti vazuti in prima pagina Google, RankBrain, Cautarile Vocale si algoritmul Mobile-First nu au nici o valoare. Prin urmare, pentru a fi in top 10 cautari este nevoie de promovarea site-urilor prin link-uri externe (backlinks).

Din mai multe statistici SEO, se recomanda crearea de link-uri externe care sa faca trimitere catre o pagina interna a site-ului sau catre mai multe pagini interne din site.

In incheiere, va oferim, cateva sfaturi SEO utile in 2019 pentru o promovare eficienta:

  • Creare continut vizual

Continutul vizual (imagini) creste cu pasi repezi ca si continutul video.

Marketing-ul vizual reprezinta o forma principala de promovare in mediul online iar datorita site-urilor/ platformelor precum Pinterest si Instagram, continutul vizual va fi in continuare in crestere.

  • Creare si publicare continut unic

Recomandam ca tot continutul de pe site-uri, sa fie unic, informativ si atractiv.

Puteti opta si pentru comentarii in sectiunile din Blog deoarece sunt un semnal important ce o sa va ajute la o pozitionare mai buna a site-urilor. Google doreste sa vada activitate pe site-uri si probabil va pune si mai mult accent pe acest factor in 2019.

  • Social media – Sharing

Inca o modalitate de a castiga link-uri externe si vizibilitate in mediul online.

Semnalele sociale precum Facebook; Twitter; Linkedin au devenit un instrument puternic de trafic.

In concluzie, putem spune ca: un continut de calitate de tip text si video, imagini atractive si optimizate, o optimizare dupa cautarile utilizatorilor, site-uri adaptate pentru dispozitivele mobile – sunt lucruri prioritare asupra carora trebuie sa ne orientam atentia pentru o promovare de succes in motorul de cautare Google. 

Care dintre factorii SEO 2019 se reflecta in optimizarile implementate in site-ul dvs?

Contributie articol: Mihail Durlestean, Specialist SEO, Agentia FivePlus Solutions

Mihail gestioneaza zeci de proiecte pe SEO (Search Engine Optimization) atat interne cat internationale, din diferite domenii de activitate, de la magazine de comert electronic, la transport, productie, educatie. In alte sute de proiecte este implicat ca si consultant in strategia de promovare.
Ajutat de o echipa interna pe webdesign, campanii Google Ads, Facebook Ads, YouTube, are acces la diferite situatii, analize care vizeaza performanta, are posibilitatea de a face AB Testing. Coreleaza activitatile si rezultatele obtinute cu tendintele in domeniu, strategii de crestere a performantei si pregatit sa faca fata provocarilor.

Daca v-au fost utile informatiile din acest articol – dati-l mai departe, poate va fi util si altor persoane!

2019-08-05T15:43:45+00:00