1. Update de tip broad core – ce este? La ce se referă?
  2. Ce este algoritmul de bază Google?
  3. Core update-uri – istoric
  4. Core Update Septembrie 2022 – informaţii generale
  5. Core Update Septembrie 2022 –date și interpretări SEMRUSH, RANKRANGER, MOZ
  6. UPDATE-URI Google – Concluzii

Ce înseamnă un update Google de tip Broad Core?

– o actualizare generală a algoritmului de bază;
– o modificare globală a algoritmului și a sistemelor de căutare;

Ce este algoritmul de bază / general Google?

Este o colecție de algoritmi care interpretează o multitudine de semnale prezente pe paginile web ( ex: cuvinte cheie, link-uri, imagini, s.a.m.d) cu scopul de clasa în primele rezultate conținutul cel mai relevant / potrivit pentru căutarea / interogarea efectuată.

Update Google – Broad Core – istoric

Când a confirmat Google pentru prima dată un update de tip Broad Core?
Pe 7 martie 2018 a confirmat faptul că a efectuat o actualizare a algoritmului global / general/ principal după mai multe speculații care începuseră cu ceva timp în urmă;
Cronologia completă a actualizărilor de bază ale algoritmului Google confirmate până în prezent:

7 martie 2018: Actualizare a algoritmului principal

Sursa: Search Engine Land

16 aprilie 2018: Actualizare a algoritmului principal

Sursa: Search Engine Land

1 august 2018: Core Update (a.k.a. Medic)

Sursa: Search Engine Land

12 martie 2019: Core Update (a.k.a. Florida 2)

Sursa: Search Engine Land

2 iunie 2019: Core Update

Sursa: Search Engine Land
Sursa: Search Engine Land

24 septembrie 2019: Broad Core Algorithm Update

Sursa: Search Engine Land

13 ianuarie 2020: Core Update

Sursa: Search Engine Land

4 mai 2020: Core Update

Sursa: Search Engine Land

3 decembrie 2020: Core Update

Sursa: Search Engine Land

2 iunie 2021: Core Update

Sursa: Search Engine Land
Sursa: Search Engine Land
Sursa: Search Engine Land

1 iulie 2021: Core Update

Sursa: Search Engine Land
Sursa: Search Engine Land

17 noiembrie 2021: Core Update

Sursa: Search Engine Land
Sursa: Search Engine Land
Sursa: Search Engine Land
Sursa: Search Engine Land

25 mai 2022: Core Update

Sursa: Search Engine Land

12 septembrie 2022: Core Update

Sursa: Search Engine Land

Update Google Septembrie 2022

Tip Update: Broad Core
Data start: a început să ruleze pe data de 12 septembrie, la ora aprox.23:25
Perioada rulare: aproximativ 2 săptămâni
Status rulare: s-a încheiat pe 26 septembrie 2022
Unde: global – a rulat în toata lumea – toate regiunile implicit toate limbile
Ținta/e: a vizat toate tipurile de conținut

Alte update-uri AUGUST – Septembrie 2022

25 august 2022 – a început să ruleze “actualizarea de conținut utilă” care s-a încheiat pe 9 septembrie 2022
Vor fi afectate site-urile care au conținut creat în special pentru motoarele de căutare și nu pentru utilizator scopul este să recompenseze conținutul de înaltă calitate; defavorizarea site-urilor care au câștigat în trecut tocmai pentru că au creat conținut pentru motorul de căutare și nu pentru a ajuta userul. Nișe menționate: arta și divertisment, materiale educaționale, despre tehnologie, cumpărături.
Link-uri utile despre cum să construiești conținut de înaltă calitate:
– studiază și aplică recomandările din actualizările anterioare: actualizarea Panda, actualizările de bază, actualizarea recenziilor produselor
20 septembrie 2022 – a început să ruleze “actualizarea recenziilor de produse” (doar pentru limba engleză)
Este a 5 a actualizare de acest gen; cele anterioare au avut loc în următoarele perioade:
27 Iulie 2022 – a 4 a actualizare a recenziilor de produse – tot atunci a oferit și un document cu sfaturi / recomandări despre cum să fie scrise aceste recenzii
23 martie 2022 – a 3 a actualizare a recenziilor de produse
1 decembrie 2021 – a 2 a actualizare a recenziilor de produse
8 aprilie 2021 – prima actualizare a recenziilor de produse

Link-uri utile pentru a crea recenzii de produse conforme cu cerințele Google:

“Write High Quality Product Reviews”
“Ranking Updates”

Update Google Septembrie 2022 – date și interpretări Semrush, RankRanger și MOZ

A avut loc rapid dar cu mai puțin impact față de actualizările anterioare chiar dacă a existat / s-a observat o volatilitate în clasament – Semrush și RankRanger; Semrush și RankRanger au arătat că actualizarea din mai 2022 a fost tot rapidă dar semnificativă comparativ cu aceasta.
Semrush în ceea ce privește instrumentul de urmărire a volatilității, se poate vedea o creștere a volatilității pe 12 septembrie, care a continuat până pe 13 și a început să scadă pe 14.

Reprezentant Semrush: “această actualizare a fost mult mai slabă în general decât actualizarea din mai, care a fost mai slabă decât actualizarea din noiembrie”. El a arătat această diagramă comparând actualizările:

Semrush: volatilitatea a scăzut de la o actualizare la altă
Semrush: diferența dintre cele 2 actualizări ( mai vs septembrie) în funcție de nișă:

RankRanger: a spus că actualizarea de bază din septembrie 2022 a dus la „niveluri ridicate de fluctuații”. Puteți vedea că au observat și creșteri pe 13 septembrie, a doua zi după anunțarea actualizării.
RankRanger: a observat o volatilitate similară între actualizările din septembrie și mai, dar a spus că atunci cand cercetați primele 3, primele 5 și primele 10 poziții, puteți vedea că actualizarea din septembrie a arătat o volatilitate fracțională mai mică decât actualizarea din mai.

RankRanger: Acest grafic arată modificarea medie a poziției lunare în Google:
RankRanger: Acest grafic arată o comparație între cele două actualizări:

RankRanger: volatilitatea pe nișa în urma update-ului din Septembrie 2022

RankRanger: Prin Similarweb au arătat un top 10 al celor care au avut de câștigat vs al celor care au avut de suferit în urma acestui update

Update Google Septembrie 2022 – date și interpretări Semrush și Rankranger. MOZ

Moz: datele publicate de Moz au arat o creștere în ziua 2 de după anuntul Google, 13

Moz: a existat o volatilitate moderat de mare în primele doua zile, dar la fel ca actualizarea utilă a conținutului, nu există un vârf clar și volatilitatea abia depășește mediile de 30 de zile în acest moment”.
Update-urile sau actualizările ale algoritmului de bază, pot însemna și actualizări / îmbunătățiri ale algoritmului Panda și Penguin, ținând cont că:
In 2015 – Panda a devenit parte din algoritmul de bază Google – ultima versiune 4.2 / a avut 30 de actualizări – a vizat conținutul spam, irelevant – scopul fiind de al scoate de la indexare.
In 2016 – Penguin a devenit parte din algoritmul de bază Google – ultima versiune 4.0 / a avut 7 actualizări – a vizat tot conținutul de tip spam; în primele versiuni verifică întreg site-ul, versiunile ulterioare au început să afecteze pagini din site.
Actualizările algoritmului de bază se învârt în jurul conținutului și implicit al experienței userului – recomandă să creăm în permanentă conținut relevant, care să ajute real userul și să răspundă la întrebările pe care acela le-ar putea avea în raport cu produsul sau serviciul respectiv dorește să ne punem în locul consumatorului
Ce trebuie făcut daca sesizam efecte negative în urma update-urilor și nu numai?
Nu exista acțiuni exacte pe care să le întreprindem însă, se pot urmări actualizările de bază anterioare și o serie de recomandări pe care Google le-a făcut de-a lungul timpului și în perioadele de dinainte, din timpul rulării sau după încheierea rulării unui update și anume:

Concluzii

Trebuie să așteptăm efectele după următoare actualizare a algoritmului de bază?

Google spune că nu din contra, recomandă să nu așteptăm și să lucram în permanentă la îmbunătățirea conținutului deoarece au loc update-uri zilnice și se pot vedea rezultate mai devreme și chiar efectele pozitive să fie mult mai mari în urma unui update core.

Putem vorbi despre penalizări ale site-urilor în urma update-urilor Google?

Google spune că nu, că nu are nicio legătură. El își actualizează algoritmul de clasare pentru a scoate în față site-urile cu un conținut relevant și care oferă o experiență buna userilor. Faptul că scădem în clasament nu trebuie să ne ducă cu gândul la penalizare.

Cum ne dăm seama când am fost penalizați?

Când e vorba de o penalizare în urma unei acțiuni manuale o putem vedea în Google Search Console în secțiunile: Manual Actions și Security Issues

Pot primi penalizare pentru conținut duplicate?

Nu încă din 2008. Google știe cine a folosit prima dată conținutul respectiv și o să-l claseze în față.
Referitor la duplicate-ul între paginile interne din site, o să stabilească pagina relevantă sau pentru a-l ajuta, implementează rel=canonical

Pot primi penalizare pentru că am un design neatractiv / învechit?

Nu.

Risc să primesc o penalizare manuală pentru orice link de calitate slabă obținut în timp?

Nu, dar să nu fie multe, plătite. Google spune că nu se uita la micile legături cu care ne-am pricopsit în timp sau acum ceva timp.

Cât durează să primesc răspuns în urma trimiterii unei cereri de reevaluare în urma unei penalizări manuale?

Nu există un termen exact. În principiu 2-3 săptămâni, dar au mai fost și cazuri izolate când a durat câteva luni.