Exista vreo istorie al acestui lucru?
Google este pe piata de 20 de ani, daca iti vine sa crezi. Sunt aici de foarte mult timp, au construit un business imens si au schimbat modul in care informatia este organizata, gasita si consumata.
Google este o organizatie care apare o data la o generatie, iar acest lucru il spune un om care are o relatie de dragoste si ura cu ei (asa cum au multi oameni SEO/ oameni de marketing online).
In pofida cresterii lor, au avut mereu acelasi scop, cel de a organiza informatia mondiala, de a o face utila si accesibila universal.
Google s-a axat si pe alte zone, precum Social, dar nu au obtinut mare succes deoarece sunt mai buni la organizarea informatiei decat la realizarea ei.
Programul Authorship a fost oprit in 2014 (postarea despre SEL se afla AICI), desi ideea din spatele acestuia (sa identifice cine a scris, ce si unde) inca functioneaza si ajuta Google in organizarea informatiilor.
Exista multiple exemple de lucruri pe care “trebuia” sa le faca, dar pe care Google le-a oprit deoarece reprezentau o noua initiativa.
Ar fi fost mai bine sa iti petreci timpul scriind pe internet facand marketing companiei tale decat sa incerci sa obtii o imagine in SERP.
Oare altii l-au implementat deja?
De ce simtim nevoia de a cheltui bani pe care nu-i avem pentru a cumpara lucruri de care nu avem nevoie, ci doar pentru a impresiona oameni care nu ne plac?
Acelasi lucru se intampla si in Marketingul Digital. Daca vedem pe cineva care implementeaza un instrument, ar trebui sa ne intrebam “De ce face asta?” si sa luam singuri decizia.
Partea interesanta este ca uneori, unii au anumite hint-uri despre un nou instrument pe care:
a) ti-l poti permite (altfel spus iti poti ajuta compania)
b) se afla in concordanta cu strategia ta personala (altfel spus esti sincer cu tine insuti)
Un asemenea exemplu este HTTPS. Daca esti o companie cu clienti (ceea ce sigur esti, ca altfel nu ai avea cum sa faci bani fara clienti), atunci iti pasa de clientii tai si vrei ca ei sa fie fericiti si la loc sigur.
Desi lansarea HTTPS pe site-urile mari dureaza si poate da probleme, pe site-urile mici poate fi implementat mult mai simplu si mai rapid.
S-ar putea sa nu vezi vreo diferenta in ranking sau in trafic, imediat, dar sa fii sigur ca Google vrea HTTPS si il va pozitiona mai bine, in timp.
In final, daca vezi ceva nou pe care nu multi oameni il implementeaza intreaba-te “de ce?”. Daca raspunsul este pentru ca este greu din punct de vedere tehnic, dar tu poti sa o faci rapid si se potriveste cu strategia ta, atunci implementeaz-o.
Te va ajuta sa ajungi in fata, insa daca necesita un angajament imens, asteapta pana cand motoarele de cautare o sa-si tina promisiunile.
Este o continuare sau o noua initiativa pentru Google?
Mai devreme am mentionat ca scopul Google este organizarea informatiilor la nivel global, asta este motivul pentru care au fost creati si este lucrul pe care il fac incredibil de bine. In timp, si-au dat seama ca trebuia sa tina cont de utilizatori si au realizat ca o experienta placuta a user-ului poate fi in beneficiul lor.
Sunt cateva lucruri la care Google nu se pricepe deloc, precum Social sau Content. Nu se pricep nici la lansarea unui Software care sa functioneze foarte bine si care sa inlocuiasca operatorii traditionali precum Google Flights care este grozav, dar agentii online de turism precum Expedia castiga lupta, desi Google apare deasupra in cautarile organice.
Daca vezi o initiativa noua pe care Google nu a mai facut-o, atunci fii suspicios. In astfel de cazuri imi place abordarea “grabeste-te si asteapta”. Grabeste-te sa inveti tot ce poti, dar asteapta pentru a-l implementa, mai ales daca esti o companie micuta care are deja foarte multe lucruri de facut.
Daca este o continuare a unui lucru deja dezvoltat de ei si care a prins amploare, atunci ar trebui sa fii mai atent si sa te gandesti cum sa-l implementezi pentru compania ta.
Un exemplu foarte bun este AMP (Accelerated Mobile Pages) care permite lui Google sa arate versiunea cache a paginii tale catre userii de pe mobile si astfel incarca mai repede si ii face pe utilizatori mai fericiti.
Google spune de ani de zile ca isi doresc un content pentru mobile care sa se incarce in mai putin de o secunda. AMP reprezinta o continuare a unei idei pe care o gandesc de mult, o promisiune pe care, se pare ca o respecta.
In rezultatele de cautare de pe mobil observam ca site-urile care se incarca repede, apar mai bine pozitionate decat celelalte.
Este pasiv sau activ?
Sa nu presupui ca orice schimbare Google este in interesul tau, Google este un business care exista pentru a face bani pentru ei, nu pentru tine, SEO nu este prietenul lui Google.
Asa ca, inca o data, ne grabim in a invata si dupa decidem daca sa actionam sau daca sa stam linistiti si sa acumulam date suplimentare care ar putea determina luare unei decizii mai bune.
Raspunsul va fi mereu diferit in functie de business-ul tau si nu iti pot spune ca vei avea beneficii daca vei face schimbari, decizia este a ta.
Incearca sa afli de ce Google vrea sa faca acea schimbare, ce va insemna schimbarea in viitor si cata munca va necesita pentru a obtine rezultatul dorit.
Daca esti un consultant care nu isi ajuta clientul in a-si prioritiza munca in functie de impactul preconizat si orele de munca alocate, atunci nu iti faci treaba. Si daca esti un SEO “care tine cu casa”, am acelasi mesaj: nu-ti faci treaba.
Se potriveste cu strategia ta actuala?
Am mai mentionat acest lucru, dar mi se pare atat de important incat am decis ca merita o sectiune proprie.
O strategie SEO ar trebui gandita in detaliu, ar trebui sa stii de ce are nevoie compania ta pentru a obtine rezultate in rank si pentru a obtine rezultate din cautarile organice.
Totusi, strategia trebuie sa permita implementarea de noi servicii care sunt in concordanta cu business-ul tau si care vor determina imbunatatiri.
Trebuie sa stii in ce directie te indrepti cu strategia ta si care iti sunt cifrele. Avand aceste lucruri in minte, vei sti sa spui cu autoritate, da sau nu, unui nou feature.
Cum ramane cu avantajul first-mover?
Stiu ca exista multi oameni care cred ca daca esti first-mover este un lucru nemaipomenit.
Toata lumea vrea sa gaseasca “nisa unde nu se afla nimeni si sa fie first-mover”.
Problema e ca un first-mover nu prezinta mereu avantaje conform unui articol de la Harvard Business Review:
“Statusul de first-mover poate oferi avantaje, dar nu obligatoriu, depinde mult de circumstante.
Nu prea cred in avantajele unui first-mover, ca antreprenor, sa te duci intr-o zona unde nu se afla nimeni, este mult prea riscant.
Mai degraba, astepti sa inveti de la altii care incearca sa faca ceva similar, sa incerci sa iti dai seama in ce directie se indreapta business-ul si apoi sa construiesti ceva ce userii isi doresc cu adevarat. Asta inseamna sa fii intelept, pe langa a fi destept.”
SEO reprezinta o industrie in continua schimbare. Ne aflam in spatele unui Algoritm, din cauza acestui fapt, lucrurile se vor schimba constant si toti oamenii de Marketing Digital trebuie sa decida daca un nou feature merita timpul, efortul si schimbarea strategiei pe termen lung.
Daca ai nevoie de o strategie SEO bine pusa la punct, apeleaza la serviciile SEO oferite de agentia OptimizarePlus.