Optimizarea pentru motoarele de cautare folosind marketing-ul prin articole
Daca veti cauta pe internet, probabil veti gasi sute de discutii legate de marketing-ul prin articole sau blogging si impactul pe care aceasta metoda de promovare o are in SEO.
Este o abordare diferita fata de servicii SEO clasice, dar in niciun caz marketing-ul prin articole nu este o abordare ce submineaza sau inlocuieste o campanie SEO, ci este un mod de a atrage trafic creeand articole ce vor fi pozitionate pe cuvinte cheie tip “long tail” sau cuvinte cheie short tail cu tenta informativa, un exemplu clasic fiind cheile de tip “informatii laptop”, “informatii camere foto” etc.
Definitia content marketing-ului este promovarea unei afaceri sau a unui produs in mediul online prin redactarea de articole. Pare simplu la prima vedere, dar de fapt sunt multe dedesubturi in acest tip de marketing online.
Pentru ce tip de business-uri se preteaza o campanie de content marketing si cat de “safe” este?
Aceasta strategie SEO este extrem de benefica pentru companiile B2B sau companiile B2C (business to consumer) ce activeaza in mediul online. O campanie de marketing prin articole sau content marketing efectuata cum trebuie va aduce trafic si conversii business-urilor ce activeaza in mediul online.
Din punct de vedere conformarii cu Guideline-urile Google, mai “whitehat” decat content marketing-ul nu puteti gasi. Deoarece aceste tip de marketing nu are ca intentie manipularea motoarelor de cautare, ci mai degraba informarea sau ajutarea cu informatii utile a publicului tinta.
Automat Google va premia acest tip de promovare si afisa articolele cat mai multor useri interesati de subiectele scrise. Acei useri odata citind articolele pot fi indrumati spre partea comerciala a site-ului, bineinteles intr-un mod inteligent, asfel generand conversii si campania atingandu-si scopul dorit.
Care sunt pasii unei campanii de content marketing?
Primul pas intr-o campanie de content marketing este intotdeauna research-ul. Pentru a determina urmatorii pasi ai campaniei vor trebui identificate trendurile de cautare ale userilor din nisa in care activeaza business-ul ce se doreste promovat.
Motivul este ca, fiecare nisa are un comportament al userilor unic, acesti useri cautand informatiile dupa un anumit tipar.
Identificand acest tipar se poate creea o directie a articolelor ce vor fi scrise in campania de content marketing pentru a intampina cerintele si nevoile potentialilor cumparatori sau parteneri de afaceri.
Urmatorul pas ar fi creearea unei strategii de postare ce consta, de regula, in:
• Conceperea unui calendar editorial
• Research de cuvinte cheie pentru fiecare articol
• Creearea articolelor si postarea lor in blog-ul companiei
• Promovarea continutului in retelele sociale
• Obtinerea de backlink-uri naturale pentru aceste articole.
Sa dezvoltam punctele de mai sus:
Conceperea unui calendar editorial
Acest calendar editorial este de fapt un blueprint ce insumeaza strategia de content marketing. Acest calendar editorial contine frecventa de postare a articolelor, fie zilnica, saptamanala sau bilunara, numarul de articole ce vor fi postate in fiecare sesiune de postare si activitatile de promovare ale fiecarui articol.
Research de cuvinte cheie pentru fiecare articol
Acest pas este primordial pentru a ne asigura ca articolele scrise vor fi citite. Daca pentru un subiect nu exista cerere automat nu va fi cautat de nimeni. Acest research se va face cu tool-ul de cuvinte cheie de la Google: https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/.
Creearea articolelor si postarea lor in blog-ul companiei
Pentru creearea articolelor trebuiesc respectate cateva reguli de redactare. Prima regula ar fi ca articolul sa fie scris pentru useri, nu pentru robotii Google.
O alta regula este ca articolul sa contina cuvantul cheie, dar si cuvinte de tip LSI (Latent Semantic Indexing). Aceste cuvinte sunt de fapt sinonime ale cuvantului cheie si cuvinte ce sunt in stransa legatura cu acest cuvant cheie targetat.
Un mod simplu de identificare este cautarea in Google a cuvantului cheie la inceputul caruia se adauga o tilda “~”. Aceasta cautare va afisa in footerul paginii de rezultate Google un numar de cuvinte pe care Google le considera similare si relevante ale cuvantului cheie cautat.
Promovarea continutului in retelele sociale
Pentru ca “sharing is caring”, automat orice articol postat, share-uit sau apreciat in retelele sociale va trimite semnale lui Google ca acel articol are un “ceva” si ca toate semnalele pozitive primite din retelele de socializare duc la meritul afisarii articolului in cautarile organice in functie de relevanta sa.
Te intrebi daca ai si tu nevoie de content marketing?
Daca nu stii raspunsul la aceasta intrebare, atunci te invitam sa soliciti un audit seo gratuit si iti vom raspunde chiar noi.
OptimizarePlus este o agentie ce ofera servicii SEO, printre care si serviciul de content marketing. Hai sa descoperim impreuna care sunt probleme site-ului tau si cum te-am putea ajuta sa te promovezi prin content marketing si nu numai.